EST. 2002

Harley Davidson V-Rod

Motor/váltó: ezt is, mint majdnem minden Harley-t, V2-es szív hajtja. De ez végre már egy modernebb felfogásban kezeli a V2-es technikát, igaz, hogy ezt a Harley-nál házon belül nem tudták megoldani, ezért a Porsche fejlesztette ki ezt a dupla vezérm?tengelyes egységet. Ebben a motorban már végre szériában is van elég er? az élvezetes motorozáshoz, 115 lóer?s. A váltó m?ködése viszont nem nagyon szakított a hagyományokkal, az ugyanolyan nyersen viselkedik, mint a többi Harley-Davidson modellben. Csak városban tudtam kipróbálni, de itt elég, ha csak három fokozatot kapcsolgatunk fel-le, mert kettesben már száz fölött megy a paripa, és 9000-es fordulat fölé lehet forgatni. A fogyasztási adatokat nem mértem, de azt mondták, hogy 7 liternél többet nem nagyon szokott beszívni.

Harley Davidson V-Rod

Futóm?/váz: ez olyan hosszú, mint a vonatfütty. Legalábbis nekem, mert én még most ismerkedem ennek a villaszögnek a szépségével. A lapos villaszög használhatóságával azért vannak fenntartásaim, de a körülményekhez képest jól viselkedett ez a gép. A hátsó Dumlop D207-es végre már 180 mm (ez ismer?s valahonnan) széles változatban feszül egy chopperen, és aránylag jól is tapad ezen a motoron, bár ezen a hideg aszfalton élvezetesen lehetett csúsztatni, de ehhez természetellenesen nagy gázt kellett húzni. A legjobban a kigyorsításokat élveztem, amikor a 105 Nm nyomatékot csendesen átviszi a bordásszíj a hátsó kerékre, akkor azért kell kapaszkodni rendesen.
A futóm? egyedül a fekv?rend?rszer? buckákkal nem tud mit kezdeni, és ilyenkor megpróbál kil?ni a hátulja, de nem túl veszélyes. Én puhítanék a hátsó gátlón egy kicsit, de erre nem volt id?m, hogy próbálgassam.

Kezelhet?ség: a kanyarodásnál jelentkez? kormánybefordulástól eltekintve egész jól motorozható a bicaj. A kezel? kapcsolók elrendezése megszokást igényel a többi motorhoz képest, de a Harley-nál így oldják meg ezeket.

Összegzés: Nagyon szép. Nagyon nyomatékos. Nagyon drága. Csak olyanoknak ajánlanám, akiknek ez az utolsó mondat nem zavaró. Ilyenkor télen bent a lakásban is szívesen elnézegetne az ember egy ilyen motorkerékpárt. Én legalábbis bevinném.

Benk? Zsolt
benzso@motorinfo.hu

M?szaki adatok  
Henger?rtartalom 1131 ccm
Tengelytáv 1710 mm
Ülésmagasság 660 mm
Önsúly 275 kg
Max. teljesítmény 115 lóer?
Max. nyomaték 105 Nm

ugrás fel