EST. 2002

Harmadik indiai gyárát is megnyitja a Honda

A motoros piac világszint? helyzete nagy vonalakban a következ?képpen fest: kevés az eladás az Egyesült Államokban és Európában, er?t?l duzzadnak és sikert sikerre halmoznak viszont a távol-keleti és a brazil leányvállalatok. Tudjuk jól, hogy a japán négyek számára létkérdés, hogyan képesek kiaknázni az úgynevezett fejl?d? piacok nyújtotta lehet?ségeket. A számok tükrében nem meglep?, hogy a rövid- és középtávú beruházások célországai Kína, India és Brazília lesznek.

A Honda jelenleg két gyárat m?ködtet Indiában, és nemrég jelentette be a második kib?vítését. Most pedig egy harmadik üzem létesítésének terve jelent meg. Az indiai piac a második legfontoabb az aranyszárnyasok számára, a kínai után. Tavaly 11,3 millió motorkerékpárt adtak el, a Hondának már jócskán 10% fölötti a részesedése ebb?l a teljesítményb?l, közel 1,5 millió fogyott a modellekb?l, ami 40%-os ugrás a 2009-es adatokhoz képest. Ez az emelked? trend egyébként már tíz egymást követ? éve tart, abszolút értékben viszont most robbantotta a legnagyobbat India – éppen tavaly, a ‘nyugati’ motorkerékpár-értékesítés történetének egyik legsötétebb évében.

A Honda mostani célja a négymillió példány legyártása évente (a jelenlegi évi termelés 1,6 millió), ehhez szükséges a harmadik gyár. Ez a szubkontinensnyi félsziget déli részébe kerül majd (az eddigi kett? északon található), Bangalore város ipari parkjába, és ha minden a tervek szerint halad, akkor 2013 végére fel is épül. A f? profil természetesen továbbra is a kisköbcentis motorok gyártása lesz, érkezhet a CB Unicorn Dazzler, egy fiatalos 150-es és a nemrég felbukkant CBR 250R.

 

ugrás fel