EST. 2002

Használt Triumph 18 millióért. Kéne?


A kérdésre a választ jelen klasszikvas tulajdonosának személyével találhatjuk meg. Nem más hajtotta ugyanis e minden utcai felszerelését?l megfosztott Triumph-ot még annak maga idejében, mint a ’60-as, ’70-es évek egyik kiemelked? Hollywoodi színésze, n?i szívek könyörtelen eltiprója, sivatagok bütykösgumis feltúrója, 1968-as Ford Mustang GT Fastbacket stuntfahrer helyett saját kez?leg keresztberakó, a rosszfiúk fekete Dodge Chargerét San Francisco utcáin kerget? – Bullitt cím? film… na, leesett már? – Terrence Steven „The King of Cool” McQueen.

Steve McQueen Triumph-ja. Használati tárgyból kiállításivá…

Ó igen, ez itt az ? motorja, nem holmi újkori újjáélesztési próbálkozás. Ennek maga McQueen berhelte karburátorát, állította láncát, görbítette vissza kormányát esés után, cserélte gumiját verseny el?tt. Ez itt az eredeti, az igazi.

A blokk- és vázszámok alapján Steve motorjának alapja egy 1963-as Triumph Bonneville lehetett, de természetesen hobbi-, vagyis inkább versenycélra átépítve Bud Ekins motorversenyz?, kaszkad?r és jóbarát által. A jellegzetes, majdnem jól eltalált british racing green fényezést maga McQueen, és Bud Ekins barátja, Kenny Howard, ismertebb nevén Von Dutch készítette.

A motort két hete árverezte el a Bonhams & Butterfields aukciós ház, új tulajdonosa pontosan 84,240 amerikai dollárt tett le érte az asztalra. Nem rossz, egy 46 éves használtmotorért, nem igaz? De az aukció másik McQueen-darabja mellett talán még jó vételnek is tekinthetjük: egy másik licitálónak ugyanis 42,700 dollárt ért meg egy fecni papír, nevezetesen McQueen 1964-es, az FIM által kiállított nemzetközi vezet?i engedélye.

ugrás fel