A hétvégén immár a harmadik nagydíj megrendezésére kerül sor a Superbike világbajnokság keretén belül. Vasárnap a mez?ny résztvev?i a híres asseni pályán küzdenek majd a pontokért. Két hete még a spanyolországi nyárban motorozhattak a versenyz?k, most azonban lényegesen zordabbak az id?járási körülmények. A h?mérséklet nincs több 8-10 foknál és hol jobban esik az es?, hol kevésbé.
Talmácsi Gábor a Supersport els?, péntek délel?tti szabadedzésen 7. lett, míg a délutáni els? id?mér?n az edzés els? felében futott legjobb köridejével – mellyel sokáig az els? helyen állt – végül a 10. helyen zárt. A magyar motoros a tréning elején folyamatosan gyorsult és volt olyan id?szak, hogy megközelíteni sem tudták a köridejét. Majd mindenki az utolsó rohamra készült. Talmácsi is látogatást tett a boxban friss gumikért, de visszatérve a pályára hiába próbálkozott nem sikerült javítania, míg ellenben a többieknek igen. Az ideiglenes pole pozíciót Antonelli szerezte meg.
Talmácsi Gábor:
Minden jól ment az edzés elején, majd kijöttem új gumikért, ami valamiért nem m?ködött. Már akkor éreztem, hogy valami nem stimmel, amikor a gumikat borító küls? réteget alig tudtam lejártatni róluk. Aztán a balos kanyarokban szinte egyátalán nem volt tapadása a gumiknak, emiatt nem tudtam gyorsulni. Az id?mér? elején elért körömmel lettem végül 10. A gumiproblémától eltekintve, amit egyébként vizsgálnak a szakemberek, az es?s alapbeállítások rendben vannak és az elektronika is jól m?ködött. Holnap folytatjuk a munkát és szeretnék jobb kvalifikációs eredményt elérni, hogy minél el?rébbr?l indulhassak vasárnap.
Németh Balázs és Gy?rfi Alen számára is szombaton kezd?dik a hétvége érdemi része
Nem tévedtek a meteorológusok: pénteken valóban borongós, es?s id? fogadta a Superbike világbajnokság és annak betétfutamainak résztvev?it a hollandiai Assenben, ahol Németh Balázs (Supersport vb) idei harmadik, míg Gy?rfi Alen(Superstock 1000) idei második versenyét futja az el?ttünk álló hétvégén.
Merthogy a hétvége igazán érdemi része még el?ttünk áll. A pénteki nap folyamán az összes edzést vizes aszfalton, nem éppen ideális motoros id?ben rendezték, és mivel a hétvége hátralev? részére már végig száraz id?t jósolnak, így a csapatok és versenyz?ik nem is voltak igazán érdekeltek abban, hogy mindenáron megtalálják az ideális es?s beállításokat és forszírozzák a gyorsköröket a nedves pályán.
Igazi klasszikus dobós nap volt tehát ez a mai, de a H-Moto Team versenyz?i ennek ellenére feltalálták magukat, és igyekeztek kihozni a maximumot a helyzetb?l. A cseh Complus SMS Racing Hondáját terelget? Németh Balázs különösen elemében volt, hiszen ? mindig is szeretett es?ben menni, és ez volt az els? alkalma, hogy felmérje csapata versenymotorjának viselkedését vizes körülmények között.
Ezek a tapasztalatok mindenképp segítségére lehetnek majd az év kés?bbi részében, az pedig az önbizalmának tett jót, hogy az els? szabadedzésen végig a top 10-ben tudott lenni, és az els? id?mér?n is a 7. helyen állt, miel?tt kicsúszott alóla a motor az egyik kanyarban. Így a folytatásban – a többiekkel ellentétben – már nem tudott javítani id?eredményén, és a 18. helyet szerezte meg a provizórikus rajtrácson, ám ami ennél sokkal fontosabb, hogy Balázs és a motor is egy darabban, önbizalomtól duzzadva várja a folytatást.
A H-Moto Team másik versenyz?je, a FIM Superstock 1000 Kupában versenyz? Gy?rfi Alen most a legkevésbé sem örült az es?nek, hiszen neki jelen pillanatban minél több száraz pályás menésre lenne szüksége új BMW-je nyergében, hogy mérnökeivel együtt megtalálják az ideális futóm?-beállításokat. Ilyen szempontból nagyon nem jött jókor az es?, hiszen most az óvatosság került el?térbe. A Superstock 1000 mai id?mér?jén hat pilóta is bukott, Alen szerette volna ezt elkerülni, hiszen ha lehet hinni az id?járás-el?rejelzéseknek, holnaptól egy egészen másik, száraz pályás versenyhétvége kezd?dik Assenben. „Ez nem a mi napunk volt, reméljük, a holnapi már az lesz” – ahogy a napot a 28. helyen záró magyar motoros fogalmaz.
Németh Balázs #34
„A mai nap mindkét edzését es?s id?ben teljesítettünk, amely lehet?séget biztosított számunkra ahhoz, hogy az es?s beállításokon dolgozzunk. Azt már most kitapasztaltuk, hogy nedves aszfaltra puhább rugókra lesz szükségünk, mivel az én testsúlyom kisebb, mint azoké a versenyz?ké, akik korábban a Complus SMS Racing színeiben mentek. Amit még egyb?l észrevettem, hogy az új szett es?gumiknak kellett 2-3 kör, amíg teljesen betapadtak, vagyis kezdetben óvatosabban lehetett csak menni velük, mivel kissé csúszkált a motor. A délutáni id?mér? jól indult, azonban a befejezés sajnos nem sikerült valami fényesen, mivel buktam a tréning végén. Szerencsére nem esett semmi bajom, viszont kár, hogy már nem tudtam javítani a körid?mön. Úgy gondolom, hogy nagyjából két másodperccel jobb id?eredményre is képes lehettem volna. A telemetria adatokból kiderült, hogy 30%-os gázállással motoroztam, vagyis lehetett volna még javulni. A hétvége hátralév? két napjára száraz id?t mondanak, így holnap minden valószín?ség szerint az aragóni beállításokat alapul véve folytatjuk majd a munkát. Amennyiben a második id?mér? száraz körülmények között zajlik, biztosan mindenki javítani fog a legjobbján és egyúttal át is rendez?dik majd a rajtrács. A célom az, hogy egy negyedik, vagy ötödik soros rajthelyet szerezzek, hiszen ebben az esetben nem a felzárkózással, hanem a még el?kel?bb pozíciókért való küzdelemmel kellene foglalkoznom a vasárnapi futamon.”
Gy?rfi Alen #40
„A mi mai szabadedzésünk és id?mér? edzésünk is végig vizes pályán zajlott, így nem tudtunk igazán hasznos, érdemi munkát végezni. Kipróbáltunk egy új beállítást, de nem igazán vált be ez sem, továbbra is keressük a megoldást a futóm? kapcsán. A legnagyobb probléma az, hogy gyakorlatilag semmi hátsó tapadásunk nincs a motoron, így a megfelel? kigyorsítás, illetve kanyarsebesség is hiányzik egyel?re. Holnapra már száraz id?t mondanak, úgyhogy a második szabadedzésen megoldást kell találnunk erre a problémára. Most ?szintén szólva nem is nagyon er?ltettük a dolgot az id?járás miatt, hiszen láttuk, hogy többen is elestek a vizes aszfalton, és mi ezt szerettük volna elkerülni, pláne úgy, hogy a hétvége hátralev? részére már száraz id?t jósolnak. Ez nem a mi napunk volt, de reméljük, a holnapi és a holnaputáni már az lesz! Folytatjuk a megkezdett munkát g?zer?vel.”
European Junior Cup, Assen: Bódis Ricskó számára minden versenypálya ismeretlen, így a nagy múltra visszatekint? asseni pályán is most ült nyeregbe el?ször. A 45 perces edzésen igyekezett memorizálni a pályát. Az es? a fiatalokat sem kímélte, így vízen kellett a lehet? leggyorsabbnak lenniük. Ricsi köridejei mutatták, hogy egyre jobban érzi a pályát és bár az es? egyre csak esett, mégis sikerült folyamatosan gyorsulnia és az utolsó körében elért 2:18:632-es idejével a harminchárom f?s mez?nyb?l a 15. helyen fejezte be a tréninget.
Bódis Richárd:
‘Nagyon boldog vagyok, hogy lehet?ségem nyílt motorozni itt Assenben, a motorsport szentélyének tartott versenypályán. Mivel számomra minden pálya új, így az els?dleges cél, hogy minél gyorsabban megtanuljam a vonalvezetéseket. Próbáltam olyan versenyz?k mögött menni a tréningen, akik ismerték a pályát, hogy lássam milyen íveket használnak. Az edzésmenetek felépítésével kapcsolatban már van némi tapasztalatunk két héttel ezel?ttr?l, ezt igyekszünk is kamatoztatni. Holnap még állítunk kicsit a motoron és mindent megteszek, hogy még el?rébb végezzek az id?mér?n.’
Legutóbbi hozzászólások