EST. 2002

Hivatalos: Haga a Yamahánál

Hétf?n érkezett a hivatalos meger?sítése annak, ami egy ideje benne volt a
leveg?ben: nevezetesen hogy a Superbike világsorozat egyik legnépszer?bb
pilótája, Noriyuki Haga a Yamaha csapatához szerz?djön
– vagyis visszatérjen
ahhoz a gyárhoz, amellyel berobbant a nemzetközi motorsport-életbe.

Nori-Chan a Yamaha Motor Italia gyári YZF-R1-ével fog versenyezni. Elszántan
fog menni, az biztos: ki tudja, talán még a 2000-es ügyek is munkálnak benne.
Öt éve az SBK második helyével kellett megelégednie, miután doppingvétség miatt
megsemmisítették a Dél-Afrikában elért eredményét.

Bajnokká válási szándékát maga Haga er?sítette meg: "Alig várom, hogy
visszaülhessek a Yamahára, és gy?zelemre vigyem az R1-et!
Most még vakációzom
a családdal, hogy energikus legyek az els? tesztelésen Phillip Islanden. Mérhetetlenül
boldog vagyok, hogy maradhatok az SBK világában
, f?leg egy ilyen nagyszer?
csapattal, amelyb?l több szerel?t személyesen ismerek. Én mindig is szerettem
a Superbike-ot, és mindig is jól kijöttem a Yamaha Európa embereivel. Szórakozni
fogunk!"

Az ominózus Phillip Island-i tesztelésre január végén kerül sor. Haga csapattársa
Andrew Pitt lesz.

Noriyuki Haga
Születési id?, hely: 02.03.1975 Aichi, Japán
Családi állapota: N?s, két fiú édesapja
Magasság: 168 cm
Súly: 65 kg

Pályafutása

1993-ban debütált a Japán 250cc-s bajnokságban, innen került a szintén japán
SBK-ba. 1996-ban Colin Edwards-szal egy csapatban megnyerte a Suzukai 8 Órás
viadalt, majd 1997-ben a japán SBK-ban lett bajnok. A cím után evezett
nemzetközi vizekre: ’98-ban hatodik, ’99-ben hetedik helyen végzett, majd jött
a bizonyos 2000-es ezüstérem. 2001-ben a gyorsasági világbajnokság – akkor
még 500cc-s – királykategóriájában próbált szerencsét
, 14. pozícióban zárta
azt a szezont. 2002-ben egy negyedik helyre futotta az SBK-ban, majd a 2003-as
MotoGP-ben elért újabb 14. hely következett. Tavaly Ducati-színekben harmadik
lett a Superbike világbajnokságban.

ugrás fel