A japán gyártó mindig is nagy hangsúlyt fektetett az motoros képzésre, a világ minden részén. Ebbe a tevékenységbe tökéletesen illik az újonnan bemutatott Riding Assist 2.0, melynek közepén egy önkiegyensúlyozó rendszert találunk.
A rendszer lényege, hogy egy mozgatható lengőkar segítségével, képes koordinálni a motorkerékpár dőlését. Az első verzió 2017-ben mutatkozott be és képes volt a volt követni a vezető mozgását.
A NC750-es alapokra épülő motor egy úgynevezett UNI-CUB-ot használt giroszkóp helyett. A számos érzékelőtől kapott információt felhasználva érték el, hogy a jármű stabil maradjon.
A most bemutatott 2.0-ás verzió azonban már teljesen másképp működik. Ezúttal a Honda NM4 Vultus a kiindulópont de ami sokkal fontosabb, hogy most egy a forgástengelyhez képest mozgatható lengőkar jobbra-balra mozgása korrigálja a motor oldalirányú dőlését. Jelenleg nem áll rendelkezésre bővebb infó, ezért csak feltételezhető, hogy egy giroszkópos rendszer segíti a motor korrigálást.
A 2.0 már nemcsak állva képes egyensúlyban maradni, az új megoldás a lassú tempónál történő stabil haladást is lehetővé teszi.
Legutóbbi hozzászólások