EST. 2002

Honda CB1300S ABS – Nyugijárat

Fék: ebben a tesztmotorban benne volt az ABS, ami csak poros-csúszós úton kezdett el m?ködni nálam. Száraz, tiszta úton észrevétlen maradt, nem kapcsolt be a szerkezet. Az els?, 310 mm-es duplatárcsa igen hatékonyan lassítja a több mint 250 kg-os Hondát, ennek ellenére még néha a hátsó féket is használtam rajta – amit egyébként soha nem szoktam – annyira nem siettem vele sehová.

Váz/futóm?: acél bölcs?vázhoz alumínium leng?villa csatlakozik, amelynek a rugózásáról két darab állítható Showa lengéscsillapító gondoskodik. Csak hogy nosztalgiázzunk egy kicsit 0210 . Az els? futóm? is állítható, így mindenki a saját súlyához és stílusához be tudja állítani.

Kezelhet?ség: nagyon könnyen motorozható ez a CB1300-as, a nagy súlyát csak kanyargós úton lehetett észrevenni, azt is csak ott, ahol még az aszfalt min?sége sem volt els? osztályú. Én jobban szeretem azokat a motorokat, amiken egy kicsit hasalósabb üléspozíciót kell felvenni, mert pontosabban lehet azokat irányítani, ezért ezen is magasnak találtam a kormányt ez kicsit. Inkább szériában úgy hoznám ki, mint ahogy az Endurane változat nézett ki a kiállításon.

Utascipelés: azt inkább mondja el állandó modellünk, Czene Melinda, aki mostantól a nagymotorok hátsó üléseit teszteli mögöttem.

Czene Melinda:

„Már az els? pillantásra is gondoltam, hogy egy kényelmes motoron ülhetek majd, amit a menetpróba is igazolt. Ez és a Hornet volt a legkényelmesebb azok közül, amin eddig ültem, rugózása még az utast is aránylag kényelemben tartja, úgyhogy én élveztem a motorozást vele.”

Összegzés: igazi túravadász! Minden porcikája azt sugallja, hogy hosszú távú kirándulásokra van kitalálva, de a mindennapokban is jó társa lehet a tulajdonosának. Az ára egy kicsit magas szerintem, de szerencsére – vagy sajnos – nem én vagyok az, aki ezeket a dolgokat eldönti.

Ha sokat túráznék nekem kéne, és még egy m?anyag alátétet is raknék a plexi alá, – amit ebb?l a példányból kifelejtettek – hogy ne zavarjon a kilométerek legy?résében a rezonáló hang.

Melindának a teszt idejére a Furytex kabátot a Quasimoto biztosította, az Alpinestars csizmát pedig az új forgalmazó a Mofo.

Benk? Zsolt
benzso@motorinfo.hu

Ferodo fékbetétek vásárolhatók ehhez a motortípushoz is a
üzleteiben.

M?szaki adatok

Motor

Motortípus:

Vízh?tés?, négyhengeres négyütem? soros, katalizátorral

Henger?rtartalom:

1284 cm³

Furat x löket:

78 × 67,2 mm

Kompresszióviszony:

9,6:1

Keverékképzés:

PGM-DSFI befecskendezés

Teljesítmény:

85 kW (116 LE) @ 7500 1/min

Forgatónyomaték:

117 Nm @ 6000 1/min

Gyújtás:

Tranzisztoros

Indítás:

Elektromos

Er?átvitel

Sebességváltó:

5 sebességes

Szekunder hajtás:

Lánc

Váz és futóm?

Els? felfüggesztés:

Ø 43 mm teleszkópvilla

Hátsó felfüggesztés:

Leng?villa, két rugóstag

Els? fék:

Ø 310 mm dupla tárcsafék, négydugattyús féknyereg (opcionálisan ABS)

Hátsó fék:

Ø 256 mm tárcsafék, egydugattyús féknyereg (opcionálisan ABS)

Els? kerék:

17 × MT3.50

Hátsó kerék:

17 × MT5.50

Els? gumi:

120/70ZR17 (58W)

Hátsó gumi:

180/55ZR17 (73W)

Méretek és tömeg

H x Sz x M

2220 × 790 × 1120 mm

Tengelytáv:

1515 mm

Ülésmagasság:

790 mm

Szabadmagasság:

130 mm

Saját tömeg:

234 kg

Üzemanyagtank:

21 l

Kapcsolódó cikkeink
Honda CB1300S
ugrás fel