Hirdetés
Kezdőoldal Magazin Honda: (CBR) 600-zal a csúcsra

Honda: (CBR) 600-zal a csúcsra

Hirdetés

„Ez nem a Nicky Hayden motorja?” – fordul csillogó szemekkel édesapja felé egy alig több mint tíz esztend?s kissrác a 6. Budapest Motor Kiállításon a Honda standjánál.. „De kisfiam, ez a Nicky Hayden motorja.” – válaszol büszkeséggel átitatott tekintettel az édesapa. Bizony, már a következ? generáció is ismeri a MotoGP-t és tisztában van azzal, hogy ki is az a Nicky Hayden.

Nem volt olyan ember a Hungexpo A pavilonjában, aki legalább egy pillantást nem vetett volna a világbajnok MotoGP motorra, a Honda RC211V-re. A Repsol rikító narancsa és vöröse csak úgy vonzotta a kíváncsi tekinteteket. Tényleg ez volna az a motor, amivel a Kentucky Kölyök legy?zte Valentino Rossit? Az illetékesekt?l megtudtuk, hogy IGEN. Nem kevesebb, mint 15 millió dollárra biztosították ezt a két keréken guruló technikai kuriózumot, nem csoda, hogy kordonnal volt elkerítve a fizikai kontaktust létesíteni kívánók népes táborától.

Népszer?ek voltak az ezresek…

Kárpótlásul viszont minden egyéb modellr?l ülésmintát vételezhettek az érdekl?d?k – akadt bel?lük szép számmal. A legtöbb ülep az új hatszázason váltotta egymást, volt bel?le rögtön kett? is, de a nagy testvér is kitartóan állta a sarat: a HRC köntösben még bámulatosabb T?zpengére éppúgy akadt jelentkez?, mint a Repsol festés? ezresre. Nem úszta meg a teljesen átdolgozott Hornet sem a hosszú hétvégét gazda nélkül, ahogy a Varraderora, a Gold Wingre, a robogókra és a krosszmotorokra is akadt jelentkez?, ha csak egy kép erejéig is.

A Honda Hungary által elfoglalt 1022 négyzetméteren már lehetett csemegézni korra, nemre, stílusra való tekintet nélkül. Még szép, hogy a világ legnagyobb motorkerékpárgyárának hazai képviselete foglalta el a legnagyobb standot az A pavilon közepén!

…és a hatszázas is

Szloboda Tamást, a Honda Hungary Kft. motorkerékpár értékesít? vezet?jét kértük meg – Benzso közbenjárásával – a kiállítás utolsó napján, hogy röviden értékelje a hatodik hazai motormustrát.

Hogyan értékelnéd az elmúlt öt napot?
Nagyon jót tett a kiállításnak, hogy az A pavilont teljes egészében a motorok foglalták el. Amerre a szem ellát csak motorokkal és kiegészít?kkel találkozik a látogató. Sok új kiállító volt, ami szintén hozzájárult ehhez a fergeteges hangulathoz, még a rossz id?járás sem tudta elvenni a motorbarátok kedvét, hogy ellátogassanak a Motorshow-ra.

A CBR 600RR és a Hornet a Honda legfajsúlyosabb újításai erre az évre. Ez az érdekl?d?k számában is megmutatkozott?
Természetesen erre a két modellre volt a legnagyobb kereslet, de az ATV-k és az új fényezés? CBR 1000-esekre is sokan felültek. Úgy gondolom, hogy ezzel a filigrán hatszázassal a nemzetközi porondon is megállja a helyét a Honda, ahogy az elmúlt években már megszokhattuk. Az új Hornetnek is megvan a piaca, egy vagány naked modellt sikerült megalkotnia a mérnököknek, de ezt Te is tapasztalhattad a portugál teszten. A tavalyi évben els?sorban a Lead robogóból és a CBF-sorozatból fogyott a legtöbb, ami els?sorban az árcédulán szerepl? alacsony árnak tudható be. Reményeink szerint 2007-ben is folytatódik a növekv? tendencia, bár a teljesítmény-adó bevezetése nem nagyon lesz ebben segítségünkre.

Ami szintén pozitív, hogy az érdekl?d?k már konkrét szándékkal érkeznek hozzánk. A mai felgyorsult életnek és az Internetnek hála, minden egy kattintással elérhet?.

Hujber Péter krosszmotorját is megcsodálhatták az érdekl?d?k

Valóban belevaló gép lett az új Hornet, de a kupás változata is nagyon tetszett a kollégáknak. Szerinted van arra esély, hogy az olasz bajnokság mintájára elinduljon itthon is egy Hornet Kupa sorozat?
Erre nem sok esélyt látok erre az évre, hiszen ahhoz nagyon sok motor kellene, és az újdonságok csak most kezdenek hozzánk szivárogni.

Akárcsak tavaly, úgy idén is a nemzetközi motorsportra, azon belül is a MotoGP-re koncentrálnak az Aranyszárnyasok, ezért csak kevés 2007-es modell esett át komolyabb plasztikázáson. A Superbike világbajnokságon is egyre jobbak lesznek a Ten Kate csapat CBR-jei, a Supersport vébén már 2002 óta legy?zhetetlen a Honda, nekünk hétköznapi motorosoknak pedig marad a tudat, hogy a világbajnok gyártó kétkerek?je dolgozik a lábunk között.