EST. 2002

Honda Motopower Firehawk

Az úton

A Motopower üzemeit elhagyva a legjobb élményt a kedves vidéki utak nyújtották.
Nem igazán a teljesítmény, inkább a mozgékonyság, mely szembetûnõ és valóban
gyönyörködtetõ a Fireblade eme újragondolt verziójában, a Firehawkban.
Abban, hogy ilyen jól sikerült ez a gép, mindenképpen része van a Beringer fékberendezésnek
és az OZ kerekeknek, melyek csökkentették a motor tömegét, megkönnyítve ezzel
a felfüggesztések és a teleszkópok dolgát. Ezt a jótékony változást fõleg a
gyors irányváltoztatásnál lehet érezni. Fékezéskor hozzá kell szokni a Beringer
fékrendszer mûködéséhez, mely, valljuk be bármennyire is hatékonyabb, mint a
szokványos fékrendszerek, azoknál kevésbé feelinges.

Gondolom, titeket inkább az érdekelne, hogy hogyan száguld a Firehawk, és nem
az, ahogyan fékez. Kifejteném a leghitelesebben: ijesztõen gyors! Életemben
nem próbáltam még ekkora teljesítménytartalékokkal rendelkezõ utcai motort:
még a speciális Ducati 998R SBK sem ér a nyomába, melyet Monzában vezettem,
de a V&M Super Blackbird 1200XX sem, melyet pár éve teszteltem, pedig annak
végsebessége 320 km/h volt. A Firehawk a forgalomban olyan, mint egy kezes bárány,
nyugodtan lehet vele 1500-as fordulatszámon menni, de amint lehet, kiéli magát,
és egy megállíthatatlan vadállattá válik. Az eszement kipörgések valóban érthetõvé
teszik Savory választását, a WP kormányteleszkópok alkalmazásával, melyek mindenrõl
gondoskodnak, amíg a kerék a fölfön van.

A teljesítmény nem annyire nyilvánvaló, egészen a közepes fordulatszámokig,
de amint a hétezres határt elérjük, a teljesítménynövekedés egyszerûen ijesztõvé
válik, és úgy tûnik, nem is áll meg a szabályozó közbelépéséig. Kezdetben meghökkentõ,
ahogyan a motor ekkora teljesítményt produkál, mert hiányzik a sebesség érzete,
de amint rájövünk, hogy a valóságban ez hogyan mûködik, az elsõ látásra kezes
motor felemelõ érzést nyújt.

www.motonline.com

ugrás fel