A vezetési testhelyzet az új Pan-European esetében sokkal kiegyenesedettebb,
mint 1100 ccm-es precedenséhez viszonyítva. Az optimális pozíció megtalálása
érdekében a nyeregsík magasságban és horizontálisan egyaránt állítható. Ha még
sosem voltatok ilyen terjedelmes motor birtokában, és megvásárlását tervezitek,
bizony jobb lesz, ha az els? man?vereket ugyancsak nagy odafigyeléssel végzitek.
A nyereg ugyan alacsony, de… akkor is három mázsán ül az ember! Még szerencse,
hogy a motor általános egyensúlya több, mint kiváló, és az optimális vezetéshez
nagyban hozzájárul a hidraulikus vezérlés? kuplung, mely szintén nagyszer?en
végzi a dolgát – összességében a járgány viszonylag könnyen térül-fordul akár
sz?k helyen is.
Ahogy minden Grand Touring esetében, úgy itt is jellemz? az els? kerék szerény
kontrollálhatósága. A maximum, amit az ember tehet, hogy megszokja: valójában
a Pan-Europeannal, ha a kanyarív megadása bármiféle bizonytalankodást nélkülöz,
nagyszer?en megtartható az ív precizitása. Ugyanakkor nagyon finom vezetés szükségeltetik.
Nemkívánatos reakciók csak akkor nincsenek, ha a vezetésben nincsenek hirtelenkedések.
Megjegyzend?, hogy az ún. "nemkívánatos reakciók" mindvégig a kontrollálhatóság
határán belül maradnak. Észrevettünk egy apróságot: magas sebességgel abszolvált
kanyarokban egyfajta, függ?leges tengely körüli forgást; természetesen egy nagyon
csekély jelent?ség? és abszolút nem veszélyes elmozdulásról van itt szó, mégis
elképzelhet?, hogy van, akit ez zavar. A dolog oka valóban a gép teljesítményéhez
viszonyított jelent?s tömegében keresend?.
A motor viselkedése fékezéskor dicséretet érdemel: a felfüggesztések nagyszer?en
teszik a dolgukat, nagy stabilitás-érzetet nyújtva. Az általunk tesztelt változaton
volt ABS, és fantasztikusan m?ködött; még er?szakos fékezésekkor vagy csekélyebb
tapadású útfelületen is úgy dolgozott, hogy szinte észre sem vettük. Mindenképpen
említést érdemel még a nagy kényelem vezet?nek és utasnak egyaránt, és ebbe
beletartozik a nagyszer? aerodinamikus védelem. A plexiüveg magassága tetszés
szerint állítható, azonban legmagasabb állapotában furcsa légáramlatokat kelt
a vezet? vállainál 100 km/h felett. A tank kivezet? csöveinek elrendezése talán
lehetne el?nyösebb is. Az utas teljes kényelemben utazhat a vezet?nél némileg
magasabban, hisz széles hely áll rendelkezésére.
Összességében elmondható, hogy a teljesítmény mellett a Pan-European 2002 nyer?kártyája
a nagy löket. Kár a nagy súlyért, mely több helyütt is említésre került és kár
a magas ellenértékért, mely 1000 Euróval szárnyalja túl a BMW-RT-ét és kb. 2000-rel
a Yamaha FJR-ét.
Legutóbbi hozzászólások