Technika: a motor
A VTR 1000 Firestorm V 90°-es motorját nem változtatták meg felépítésében,
de hogy igazi racing teljesítményt hozzanak ki bel?le, a MotoUp radikálisan
beavatkozott nagyon sok fontos alkotórész esetében, nem egy, az ínyenceket is
kielégít? változtatást kieszközölve. A hengersapkák légbeöml?-nyílásait újratervezték,
és az elosztórendszert 1 mm-rel megnövelt átmér?j? Moriwaki Engineering szelepeket
kapott. Szintén növelték a hengerfej magasságát, ezt is 1 mm-rel. A lökettérfogat
996 köbcentiméter, ez nem változott el?djéhez képest, de a hengerfejek
könnyebbek és más kialakításúak, illetve a s?rítési arány is 9,4:1-r?l 11,4:1-re
növekedett. A vezérm?tengely és az átvitel változatlanok maradtak.
Az els? nagy meglepetés a MotoUp által tuningolt motornál a kuplung esetében
van, mely, mint a Superbikeok, pattogásmentesít? rendszerrel van ellátva,
mely fékezéskor aktiválódik, és párnácskáját egyenesen az RC45-t?l eredeztették,
míg, ami a váltót illeti, egy hatásos és ritka HRC készletet használtak,
mely hat közeli fokozatot, és egy hosszú els? sebességet csoportosít. Ugyanígy
Honda Racing Corporationt?l származik az elektronikus gyújtást lebonyolító
komputeres központ, melyet viszont MotoUp állított be úgy, hogy növekedjen
a gyorsulás mértéke.
A 135 lóer? 10,900-as fordulatszámon való elérésében a tuningolt
Honda V2-es motornak a milánói fiúk által beszerelt leveg?ellátó és kipufóogórendszer
oroszlánrészt vállal. Az els?t a karbonvázas Moriewaki air-box látja el,
melynél eddig nem használt beöml?nyílások láthatók, és melyek segítségével tökéletesítették
a leveg?ellátó rendszert, így segítve az eredeti, ám kapcsolódásukban újragondolt
karburátorok m?ködését. A második viszont egy 2 az egyben ‘nyitott’
rendszerü, kizárólag a MotoUp részére gyártott Leo Vince termék, melynek
segítségével a Honda V2-ese valóban úgy szól, mint egy jó zenekar.
Legutóbbi hozzászólások