EST. 2002

H?sök rovat: Eduardo és Carlos

Két, viszonylag fáradtnak és megviseltnek t?n? úriember csöngetett be tegnap a Csömöri úti X-Bike-ba. Egyikük motorja rakoncátlankodott, segítségért jöttek. Szabb természetesen már pattant is kezében csavarhúzóval, de amikor kilépett a bolt elé, a szeme elé táruló látvány más volt, mint amire számított.

Ezekkel érkeztek Spanyolországból, és Tokió felé tartanak…

Eduardo Cots és Carlos Humet, a két spanyol motoros utazó ugyanis nem Honda Pan Europeanekkel, de még nem is BMW GS-ekkel járja a világot: két, harmincéves Montesa Impala 175 állt a bolt el?tt, az egyik némileg megkotlott gyújtással.

Az elkényeztetett világutazók: egy kis gyújtásállítás az árnyékban, utána pedig egy tál igazi magyar paprikás krumpli!

Spanyolországból eljutni Magyarországra egy ilyen berúgós, négysebességes, nem egészen 18 lóer?s lélekveszt?n eleve nem t?nik egyszer? feladatnak, de félreértés ne essék, Edu és Carlos számára Magyarország csak egy közbens? állomás – úticéljuk ugyanis a mesés Tokio! Igen! Bizonyám! Az a nagy város, ott, Japánban!

A nem mindennapi vállalkozás plakettje

Két hónapos, 22.000 kilométeres útra vállalkoztak a harmincéves spanyol vasakon az urak, csak azért, hogy miután a barcelonai MotoGP-n kitombolták magukat, ugyanezt megtehessék októberben a Japán Nagydíjon, Motegiben. Kell a bíztatás a két nagy kedvencnek, Dani Pedrosának és Marc Marqueznek!

Az indulás pillanatai: pályától pályáig, Catalunyától a Motegiig tervezik az utazást

Barcelona-Franciaország-Olaszország-Szlovénia-Magyarország-Ukrajna-Oroszország-Mongólia-Japán, az urak tervezett útvonala nagyjából így áll össze, ami még elolvasva is rémiszt?, f?leg az Oroszországtól kezd?d? rész ígérkezik eléggé izgalmasnak. De el?tte még le kell küzdeniük Európát: Magyarországon Szabolcsnál egy gyors gyújtásállítást kellett eszközölni az egyik Montesán; amíg Szabolcs szerelt, az utazók Borsay néni igazi magyar paprikás krumpliját fogyasztották.

A motorokat egyébként némileg átalakították a nagy útra Carlosék. Az eredeti küll?s kerekeket öntött alumínium kerekekre cserélték, a batyuknak extra konzolokat hegesztettek fel, a japán el?írások miatt pedig plusz indexeket is fel kellett szerelniük. Ezeket leszámítva azonban minden gyári – a 175 köbcenti és a 18 lóer? f?leg…

Szabolcs a segítségnyújtás után még elkísérte az urakat egy gödöll?i fagyizóig

Carlos és Edu útját természetesen nyomon lehet követni az interneten saját blogjukon vagy a Facebook rajongói oldalon, de az urak személyes e-mail elérhet?ségüket is megadták: impalaconnection@gmail.com. Akinek van rá érkezése, dobjon nekik néhány kedves szóval bíztató mondatot, az olyan mindig jól esik a fáradt utazónak.

Jó utat és egy nagy kalappal kívánunk, urak!

ugrás fel