A varesei gyártó új vasat konstruált az MX1 kategóriának. A 450-es prototípust kémfotóknak kikiáltott gyári képeken csemegézhetjük végig anélkül, hogy bármiféle technikai részlet tudatában lennénk – de már így is érdekesnek ígérkezik a vas.
A motor – állítólag – hamarosan bemutatkozik egy nemzetközi krosszversenyen, addig is a Husqvarna gyári tesztpilótája, Andrea Bartolini végzi rajta az utolsó simításokat Alex Salvini segítségével és a Husqvarna Racing f?nökének, Pierluigi Zampieri felügyelete alatt.
A képeket szemügyre véve egy felettébb érdekfeszít? motorkerékpárt láthatunk tele szokatlan megoldásokkal, melyek viszont kísértetiesen hasonlítanak egy másik európai gyártó közelmúltban indított terepmotor-próbálkozásához.
Természetesen a BMW G 450 X-re gondolunk, arra a motorra, amit a terepes szakág szakmai bennfentesei már akkor megjósoltak, hogy meg fog jelenni a Husqvarna kínálatában is, amikor a bajor óriás megvásárolta a gyártat pár évvel ezel?tt.
A várhatóan TC 450 kódnéven érkez? motor eme prototípus változatának bal oldali fotóin jól kivehet? a kompakt építés? DOHC blokk oldaldeklijét díszít? BMW felirat, illetve az a szokatlan vázkonfiguráció, ami eddig csak a G 450 X-re volt jellemz?, egy tengelybe es? leng?karforgásponttal és a szekunder hajtás els? lánckeréktengellyel.
A BMW forradalmi újításai – talán sértés nélkül mondhatjuk – nem hozták meg a hozzájuk f?zött sikerességet a modell számára, a konstrukció el?nyeit ezidáig még nem sikerült kiaknáznia a BMW-nek, na de majd Husqvarna színekben lesz lehet?ség a további tesztekre és finomíátsokra.
Érdemes még észrevenni az új Husqvarna egyéb, a BMW-re hasonlító jellemz?it, mint például az ülés alá költözött üzemanyagtankot, illetve a hátsó központi rugóstag szokatlan, a leng?kar felett kialakított kompakt himbarendszerét.
Az új 450-es Husqvarna megjelenési dátumáról egyel?re nincsenek információink, de tekintve, hogy nagymértékben a már számtalanszor bevetett 450-es BMW-re hasonlít, a bemutatkozó futamra – merthogy éles bevezésen tervezik el?ször a közönség elé gurítani a vasat – és a megvásárolható változatokra már nem kell sokat várnunk.
Legutóbbi hozzászólások