EST. 2002

I Budapesti Tuning Fesztivál

I Budapesti Tuning Fesztivál

Az érdeklõdés minden várakozást felülmúlt, hiszen a telefonos helyfoglalásnál
kb. tízszeres túljelentkezés mutatkozott. Sokan érkeztek határainkon túlról
is. Az egész napos elõadássorozat technikai csemegékben bõvelkedett.

A színvonalra jellemzõ, hogy valamennyi jelentõs márkaképviselet (pl. Yamaha
Hungária, Honda Hungary, Magyar Suzuki) munkatársai is ellátogattak az M-FORCE
rendezvényre. A programot az osztrák motorkerékpár-tervezõ mérnök, Martin Loicht
nyitotta. Egészen újszerû megvilágításba helyezte a tuning fogalmát. Olyan egyszerû,
ám mégis nagyszerû lehetõségeit ismertette a hallgatósággal, amelyek kézenfekvõk,
de mégsem ismertek.

Ezután tuning Chimborrazóját jelentõ Dragsterek következtek. Orgoványi Gyuri
és Erdõs Csaba izgalmas és információkban, hihetetlen, ámde valódi adatokban
bõvelkedõ elõadását minden résztvevõ élvezte. Köszönhetõ ez annak, hogy magas
technikai tudásukat finom csipkelõdéssel, humorral és izgalmas videó bejátszásokkal
színesítették.

Szilvási Péter, miután átvette a MAMS Klub által felajánlott díjat, beszámolt
a Párizs-Dakaron gyûjtött élményeirõl, sõt a felmerülõ rengeteg kérdésre is
kitartóan válaszolt.

A Dakar történetek után Horváth József bemutatta a MAMS Klub által kínált lehetõségeket,
ismét Erdõs Csaba kaparintotta meg a mikrofont, és bevezette a résztvevõket
a streetfighter versenyzés technikájába.

Ezután Szabó Attila elõadása következett a gyorsasági versenymotorokról, amelybõl
kiderült, hogy milyen beavatkozások szükségesek egy utcai motor, versenyzésre
alkalmas sporteszközzé alakításához.

A maratoni nap záró programját, a chiptuningot még mindig több, mint kétszáz
"tuning-ász" várta. Egy Suzuki GSXR 750-en mutatta be az M-FORCE vezetõje,
Kovács László a lépéseket. Így az elméleti háttér mellett a konkrét módosításokat,
illetve azok hatását is megismerhették a résztvevõk.

Szünetekben jó alakalom nyílt, hogy a kiállított motorokat "megszakértsék"
a résztvevõk. Volt itt KTM, Ducati, Buell, Orgoványi Gyuri és Erdõs Csaba dragsterei,
valamint Zongor Zsolt versenyzõ Suzukija. Mindezek mellett a tuning alkatrészeket
Giannelli, Arrow kipufogók és Malossi hengerek, fõtengelyek képviselték.

Mindent egybevetve azok, akik a tuningnak szentelték ezt a szombatot, nem bánták
meg, hogy elmentek a Hotel Platánusba.
A rendezvény sikerén felbuzdulva az M-Force már tervezgeti a következõ, II.
Budapesti Tuning Fesztivált.

ugrás fel