EST. 2002

IDM Superbike: Salzburgring


A német superbike bajnokság hétvégi, salzburgringi fordulóin ezúttal nem teremtek oly szépen csillogó babérok Rizi számára, mint legutóbb a Sachsenringen, de Gábor ett?l függetlenül elégedett, kemény meccsek árán hozta be el?kel? helyre Suzukiját mindkétszer.

Csakúgy, mint a legutóbbi versenyen a Sachsenringen, a rajtsorrend ezúttal is viszonylag hamar eld?lt, ismét csak az es? miatt. A két els? pénteki edzést teljesen elmosta, Rizmayer nem vizezte be a Suzukit, el sem hagyta a boxokat, de ott volt még a délután. Talán az es? miatt megváltozott tapadási viszonyok, talán a kimaradt edzésid?nek köszönhet?en a szokásosnál is feszültebb idegállapotban ment ki Rizmayer a gyakorlásra, ami 10 perccel a leintés el?tt a kavicságyban végz?dött számára, szerencsére sem ember sem gép nem sérült meg komolyabban, de a csapat nehéz helyzetben volt – a kevés edzésid? miatt nem tudtak túl sok információt gy?jteni a motor megfelel? beállításához.

Az els? id?mér?k kezdetével egy id?ben aztán az es? ismét bejelentette hullási szándékát, emiatt mindenki azonnal kiment a pályára, hogy legalább egyetlen gyors mért kört összehozzon, miel?tt leszakad végleg az égi áldás. Rizi els? mért köre a harmadik helyre kvalifikálta, több rundra nem maradt ideje, hiszen egy bukás miatt leállították az edzést. Újraindítása után több mint egy másodpercet javított, de ez már „csak” az els? sor végére, a negyedik helyre volt elég.

A délutáni id?mér? már es?ben zajlott, és bár a szárazon megfutott rajtsorrenden természetesen ez már nem változtatott, Rizi a nedves körülmények között a leggyorsabb id?t motorozta, mögötte mindössze egy tizeddel lemaradva az es?men?ként ismert brit Chris Burns végzett Hondával. A pole a BMW-s, belga Werner Daemené lett az osztrák Team Alpha Technik által felkészített BMW S 1000 RR-rel, mögötte Arne Tode Hondája, Rizi elé a harmadik helyre pedig Stefan Nebel állt fel KTM RC8R-rel. A bajnokságot vezet? Teuchert a második sorba szorult vissza.

Els? futam

Napsütéses, meleg id?ben indult az els? futam. Teuchert és Burns kiváló rajtjaikkal kil?ttek a második sorból, Rizi sem jött el rosszul a négyes kockából, legelöl Tode és Meklau meccseltek még ekkor. Az els? néhány körben Burns-t lassan elkezdték megenni, visszacsúszott a vezet?boly végére, ahol összetalálkozott Rizmayerrel.

A magyar nem tudott a brit technikájával versengeni, a Salzburgring hosszú egyeneseiben állandóan visszael?zte ?t a briton, és mire Rizinek végül sikerült leküzdenie, a többieknek már fél másodpercnél is több el?nyük volt. Ez ugyan nem túl sok, de ahhoz elég volt, hogy a hosszú egyenesben Rizinek esélye se legyen hasznosítható szélárnyékba kerülni.

A 75-ös rajtszámú magyar ennek ellenére keményen küzdött, de sajnos egy becsúszó hiba miatt ereje és technikája már csak arra volt elég, hogy a fogyóban lév? gumikkal megvédje hatodik helyét. A dobogó legfels? fokára S 1000 RR-jét ellenállhatatlanul uraló Werner Daemen állhatott fel, ez volt a bajor motor els? nemzetközi motorversenyen elért sikere.

Filip Altendorfer tripla leszúrt Spiccbergere, éppen Rizi mögött. A ducatis Ghisbert van Ginhofen nem tudta kikerülni a darabokra hulló BMW-t.

Rizi: „Tudtuk, ha egyszer kiesek a szélárnyékból, onnan nehéz lesz visszakapaszkodnom, Burns pedig pont annyira tartott fel, hogy lemaradjak a vezet? ötösr?l. Próbáltam kapaszkodni, de a célegyenes végén elrontottam a visszaváltást, így minden esélyem elszállt a felzárkózásra. Ráadásul a meleg miatt a gumim is elfogyott, így bár nehéz, de a hatodik helynek is örülnöm kellett.”

Második futam

A délutáni megmérettetésen is nagy volt a h?ség a superbike mez?ny örömére, inkább izzadság, mint a hátunkra csurgó es?víz… A Dunlop gyorsan reagált a megszokottnál magasabb pályah?mérsékletekre, speciális keverék? gumikkal látta el Rizit (is). A rajt ismét kellemesre sikerült Gábor számára, és ezúttal el tudott szakadni az élbollyal. Szélárnyékban gyors tudott lenni a magyar suzukis, a verseny leggyorsabb körét is ? futotta, de egyedül, húzóer? nélkül nem volt elég gyors az egyenesekben. Végig versenyben volt a dobogós helyezésekért, de végül be kellett érnie a negyedik hellyel.

Legelöl ismét a BMW pilótája, a belga Daemen végzett, de nem könnyen: a helyiek nagyágyúja, Andreas Meklau mindvégig ott loholt mögötte, látványos beszúrásokkal és el?zésekkel osztották egymást. Ám amikor Daemennek az egyik körben a cél végére felhordott sóderkiszóródást kellett kikerülnie, Meklau számára nem maradt hely a pályán, ? is megkóstolta a „süpped?s koszt”, de szerencsére gumival lefelé versenyben tudott maradni.

Ezután keményen kellett küzdenie, de sikerült visszaverekednie magát a második helyre, mögötte Rizi és a KTM-es Stefan Nebel meccselt, de sajnos az utolsó körben Nebelnek sikerült betennie az RC8-at a magyar Suzukija elé és ezzel felállni a dobogó utolsó fokára.

Rizi: „Jó verseny volt! Nagyot küzdöttem, és ezúttal a gumik is végig bírták. Az utolsó körig volt esélyem a dobogóra, de most nem jött össze. Összességében én is, és a csapat is elégedett a hétvége eredményeivel. Tudtuk, hogy nehéz versenyek várnak itt ránk, és ez az eredmény több, mint amire számítottunk.”

Rizi szereplését az alábbi cégek tették elérhet?vé: Magyar Suzuki, Bódis, MaxCity, Dunlop, Euromotor group, X-bike

IDM SUPERBIKE Salzburgring 2009 – Eredmények

9. futam:

1. Werner Daemen (BEL/BMW) 24:19,365 min.

2. Andreas Meklau (AUT/Suzuki) +2,343 sec.

3. Arne Tode (Glauchau/Honda) +2,799 sec.

4. Jörg Teuchert (Hersbruck/Yamaha) +2,847sec.

5. Stefan Nebel (Velbert/KTM) +3,117 sec.

6. Rizmayer Gábor (HUN/Suzuki) +17,120 sec.

10. futam:

1. Werner Daemen (BEL/BMW) 24:23,190 min.

2. Andreas Meklau (AUT/Suzuki) + 1,212 sec.

3. Stefan Nebel (Velbert/KTM) + 1,692 sec.

4. Rizmayer Gábor (HUN/Suzuki) + 1,804 sec.

5. Jörg Teuchert (Hersbruck/Yamaha) +4,538 sec.

6. Arne Tode (Glauchau/Honda) + 5,660 sec.

IDM-Superbike bajnoki pontállás (10 futam után a 16-ból):

1. Teuchert 196 pont,

2. Daemen 128 pont,

3. Nebel 127 pont,

4. Tode 124 pont,

5. Riymazer 102 pont,

6. Knobloch 74 pont

ugrás fel