EST. 2002

II rész – MAMI Kupa 125 2T visszatekintő a 2018-as évre !

III. forduló

A harmadik versenyhétvége Kakucson került megrendezésre. Ezen a rövid, de annál kanyargósabb pályán végképp elvész a motorok közötti erőkülönbség. Duris Maximilan sajnos kulcscsonttörésemiatt igazoltan távol maradt.

Szombatra Gudmon Zoli hangolt a legjobban, és a rajtot is remekül kapta el, meg is őrizte az első helyét. Szokolics Laci tapadt rá, de a technika megint bosszút állt és a lánc megint feladta a harcot! Szerencséjére a mezőny annyira szétszakadt, hogy a gyors javítás után ennek ellenére be tudta hozni a motorját a harmadik helyre, Gudmon Zoli és Ernszt Norbi mögött.

A vasárnapi kvalifikáción mindenki javított, ezért a rajtsorrend semmit sem változott. A rajt után Gudmon-Szokolics-Ernszt sorrendben fordultak az élmenők. A futam inkább egy taktikai csatához hasonlított. Mindenki igyekezett megőrizni vagy növelni az előnyét a mögötte érkezőkkel szemben. Laci lánca is végre a helyén maradt 🙂
A második futam első köre, igazán eseménydúsra sikeredett. Az első féktávon Molnár István fékkarja beleakadt Sándor Balázs könyökébe, az első kerék blokkolása miatt Pisti azonnal bukott. Néhány kanyarral később Gudmon Zoli talált valami ellenállhatatlant az aszfalton és ő is elfektette a motorját, Szokolics Laci annyira közel volt hozzá, hogy nem tudta kivédeni és ő is elpihent néhány másodpercre. A mezőny a csúszó motorok és hempergő versenyzők között utat talált magának, majd Laci és Zoli is szanaszét felejtett motorjaikért szaladtak. Lacinak sajnos annyira sérült a gépe, hogy nem tudta folytatni a versenyt, Zoli egy lábtartó mínusszal indult tovább. Az új sorrend és egyben a befutó is Ernszt Norbert, Sándor Balázs, Nagy Roland lett.

Gudmon Zoli #93:

„A vasárnapi első futamon a táv felénél műszaki gondom akadt és úgy remegett a motor, hogy alig lehetett vele kanyarodni. Úgy éreztem nagyon lassan megyek és befognak érni a mögöttem jövők. Szerencsére nem közeledtek hozzám. A futam után kiderült, hogy a blokktartóm törött el és ennek ellenére nagy izgalmamban akkor mentem a leggyorsabb köröket. A második futamon a sikán féktávját sajnos elmértem és Laci már nem tudott kikerülni. Szerencsére senki sem sérült és folytatni tudtam a futamot, ami fontos pontokat hozott az év végi elszámolásnál.”

Nagy Roland #64:

„Hosszú évek várakozása után, végre a 2018-as szezont a versenyzésre szánhattam. A harmadik versenyhétvége Kakucson volt, amit már jobban ismertem mint az eddigi pályákat, mivel korábban jártam ide a nagy motorommal és az utóbbi időben az RS-sel gyakorolni. Ami itt érdekes volt, hogy Zoli és Laci itt estek el a sikánban, nem győztük kerülgetni őket és úgy emlékszem mintha Pisti is itt esett volna el. De azt vettem észre, hogy itt már többen voltunk és mindenki jobban felkészülve érkezett meg, mint Máriapócsra. Erre már én is igyekeztem készülni, mind felszerelésben, mind edzéssel. Szombaton hatodik helyet sikerült megszereznem. Vasárnap az első futamon hetedik, a második futamon harmadik lettem, bár ez nem nekem, hanem a megtizedelődött mezőnynek volt köszönhető.

 

Szombati futam: 3:20:00-tól

Vasárnapi első futam: 1:25:50-től

           második futam: 4:04:40-től

  1. forduló

A negyedik fordulónak ismét Kakucsring adott otthont, de a menetirány fordított volt az előzőhöz képest. Ennek a pályának ez az egyik különlegessége, hogy a bukóterek kialakítása miatt lehetséges mindkét irányba a versenyzés. A meleg most is főszerepet játszott. Újra üdvözölhettük körünkben Csanálosi Karcsit, akinek szemet gyönyörködtető motorja nagyon hiányzott a mezőnyből és Bajcsy Andrást, aki TZR Yamahájával állt csatasorbaaz Apriliák között .
Gudmon Zoli rajtolt az első helyről és azt meg is őrizte, míg a verseny kétharmadánál a lekörzések közbe nem értették meg egymást Bánkúti Tamással. Zoli bukott és véget is ért számára a futam. A rajtnál Molnár István visszacsúszott egy helyet, de később egy parádés előzést bemutatva maga mögé utasította Sándor Balázst, aki erre a versenyre rendesen elgumizta magát és folyamatosan küzdött kigyorsításokon az elmelegedő abronccsal. A befutó így Szokolics László, Ernszt Norbert és Molnár István lett.
Vasárnap az első futamon Gudmon Zoli a rajt után megőrizte az első helyét, de Szokolics Laci egy pillanatra sem hagyta nyugton és Ernszt Norbi is csak néhány méterrel motorozott hátrébb. Szokolics Laci a nagy igyekezetében elcsúszott, így kiírta magát a dobogóért való harcból. A harmadik helyért komolycsata folyt Molnár István, Sándor Balázs és Mala László között. Sándor Balázs kifékezte Molnár Istvánt, épphogy összeértek, de Pistinek sajnos ismét letört a fékkarja, így első fék nélkül volt kénytelen tovább folytatni a versenyt.
A második futamon a Gudmon-Szokolics-Ernszt trió ismét ellépett a mezőnytől és a futam végéig küzdöttek a dobogós helyekért. Mala László a hatodik helyről egy pazar rajttal feljött a negyedik helyre, de a futam végére Sándor Balázs és Molnár István is megelőzte.

Molnár István #6:

„A vasárnapi első futamon egy kontakt miatt sajnos eltörött a fékkarom és így annak is örültem, hogy célba tudtam érni. A második futam igen mozgalmasra sikerült. A rajtnál a negyedik helyről a hetedikre csúsztam vissza Csanálosi Karcsi mögé. Olyan ügyesen zárta az íveket, hogy 4-5 kör kellet hozzá, hogy megelőzzem. Utána sikerült befognom Mala Lacit is, és már Balázst láttam a célkeresztben. Több métert hoztam rajta körönként, folyamatosan loptam a távolságot, de sajnos a futam végére annyira túlerőltettem a hátsó gumit, hogy az utolsó előtti körben a célegyenes ráfordítóban keresztbe állt a motor és elbuktam az addigra ledolgozott métereket. Nagyon akciódús futam volt és az ötödik helyen sikerült végeznem.”

Szombati futam: 3:39:00

Vasárnapi első futam: 1:03:30

           második futam: 3:49:55

A negyedik hétvége után az Országos bajnokságot Gudmon Zoli vezette 171 ponttal Ernszt Norbert /142/ és Szokolics László /139/ előtt. A Kupsorozatban Szokolics László /86/ állt az élen Gudmon Zoltán /70/ és Ernszt Norbert /67/ előtt. A harmadik részben az utolsó két versenyhétvége eseményeit elevenítjük fel.

ugrás fel