Bayliss visszafogottan kezdte a sorsdünt? imolai hétvégét, fölényét legel?ször a Superpole id?mér?n éreztette, melyet megnyert: így a lehet? legjobb pozíció- ból és el?jelekkel várta a vasárnapi els? verseny rajtját. A várakozásoknak megfelel?en nem is akart semmit a véletlenre bízni az ausztrál motoros: az els? kanyarban az élen fordult Pitt és Haga el?tt. Eseménydús volt a nyitó kör: Lanzi a f?re hajtott, így alaposan leszakadt az élbolytól; Kagayama és Neukirchner egy húzással ütik ki magukat a nyeregb?l, a tévés közvetítés rendez?je egy ziccert itt kihagyott, amikor nem mutatta a két pilóta közös f?nökének, Battának a reakcióját. Pitt aztán támadásba lendül és maga mögé utasítja Baylisst és Haga nyomását sem könny? éppenséggel tartani, hátulról pedig lendületesen zárkózik fel Xaus, aki az éllovas után a leggyorsabb versenyz? a pályán ebben a szakaszban. Túlságosan is gyors: a harmadik kört már nem fejezi be a spanyol, kár.
Pitt vezet, Bayliss nem tágít, fölösleges említeni, hogy Haga sem. Corser a negyedik helyr?l egyenesíti ki a pályát, a tizennyolcadik helyre ér vissza. Így pozícióját Toseland veszi át, majd Barros jön és Lanzi. A verseny nagyon jó, az els? négyes boly tagjai osztják egymást rendesen és hétmérföldes léptekkel jön a brazilok Alexe: a hondás veterán fut egy leggyorsabb kört, és ahogy utoléri a szökevényeket, átrendez?dik az állás: Bayliss átveszi a vezetést, Haga megy a nyomában, akit viszont Toseland f?z be egy szép man?verrel, Pitt meg annyira megtántorodik, hogy az ötödik helyre esik vissza. Mintha egy 125-ös futam lenne.
Barros megérzi a vér szagát, egy kigyorsításon megveri Hagát és azzal már harmadik… nos Bayliss mögött, akit közben Toseland viccelt meg. A tizedik körben m?szaki hiba miatt kiáll Fabrizio a hetedik helyr?l, Barros pedig újabbat lép el?re, Baylisst el?zi, aztán alig kés?bb Toseland mellett is elmegy Alex, és vezeti a futamot. Hét fordulóval a leintés el?tt arculátváltás áll be a versenyen: Barros és Toseland nagy, 3 mp fölötti el?nnyel mennek Bayliss el?tt, akit a Haga, Pitt összetétel? Yamaha-duó követ.
14 mp-nél is nagyobb lemaradást jegyez már a hatodik Laconi, akivel Muggeridge, Lanzi és Nieto meccsel. A finishez érve a mez?ny egyik legrutinosabb rókája, Barros ritmust vált, amit Toseland képtelen tartani, három körrel a vége el?tt már 3 és fél mp-t ró az angol márkatársra privát motorjával. Pitt átveszi Baylisst?l a dobogós harmadik helyet, de Lanzi is meghúzza a végét, maga mögött hagyva a kollégátat hatodik lesz.
Senki és semmi nem állíthatja meg innen már Alex Barrost, hogy megszerezze els? gy?zelmét a Superbike világbajnokságon. A közönség extázisban. El?kerül a lelátókon egy-egy brazil zászló is, de a publikum nagy része a ducatis Troy Bayliss vb-címét ünnepli, aki a befutó után siet fölvenni a bajnoki mezt és bukósisakot, és tiszteletkörre indul. Haga a hajrában megel?zte Baylisst, harmadik Pitt, második Toseland lett.
Imola, els? verseny (az els? tíz)
|
|
1. Barros, A. Honda 39’00.096 2. Toseland, J. Honda 39’04.447 3. Pitt, A. Yamaha 39’06.905 4. Haga, N. Yamaha 39’11.275 5. Bayliss, T. Ducati 39’11.633 6. Lanzi, L. Ducati 39’21.070 7. Nieto, F. Kawasaki 39’23.151 8. Muggeridge, K. Honda 39’23.843 9. Abe, N. Yamaha 39’27.385 10. Laconi, R. Kawasaki 39’29.256 |
Legutóbbi hozzászólások