Corser ahogyan azt kell, úgy megy el az els? kanyarban, de a pole-ból indult Vermeulen a Piratella bejáratánál már ott is van mellette, mintaszer?en el?z és az els? kört már három tizedes el?nnyel zárja. A harmadik helyen Toseland, mögötte Kagayama, Pitt, Muggeridge, Haga, Abe, Neukirchner, Walker, Laconi és a rajtnál csúnyán beragadó Lanzi. Az már rögvest az elején látszik, hogy Vermeulen és Corser más dimenzióban motoroznak: a harmadik körben Toseland lemaradása már meghaladja a 3 mp-t az éllovasok mögött. Az angolt ráadásul Haga zavarja, majd Pitt is beszáll a meccsbe. Eközben elesik Kagayama, Lanzi pedig nagy igyekezetében majdnem szintén pórul jár. Walker is kiegyenesíti a pályát a dombos részen. A hatodik körben Lanzi elesik a Piratella kanyarban, egy körrel kés?bb Pitt ugyanott ér talajt.
A nyolcadik körben Corser acélosan támadja hondás honfitársát és meg is el?zi – ekkora már 6 mp fölötti kettejük fórja a z üldöz?k el?tt. A Toseland-Haga duó is nagyon gyors, a verseny közepe felé már nagyobb tempót mennek az élen haladóknál, nyolc körrel a vége el?tt pedig már csak 4 mp a hátrányuk – a yamahás japán egyre-másra jegyzi a leggyorsabb köröket, de az angol világbajnokot csak nem tudja lerázni. Ahogy szárad a kezdetben nedveskés aszfalt, úgy gyorsul a mez?ny.
Az utolsó kört Vermeulen és Corser fej fej mellett kezdik meg. A Honda semmivel sem megy rosszabbul a Suzukinál Imolában, s?t az ember benyomása az lehet, hogy a Ten Kate pilótájának még van valami a tarsolyában az utolsó pályaszakaszra. Így is van. A higgadt Chris Vermeulen hibátlan befejezést mutat be és els?ként éri el a célvonalat – Corser még várhat a vb-címére. Az imolai els? verseny befutója történelmi: hat különböz? márka az els? hat helyen. Vermeulen (Honda), Corser (Suzuki), Haga (Yamaha), Toseland (Ducati), Martin (Petronas,) Walker (Kawasaki).
Második verseny: törölve
A szakadó es? miatt id? el?tt véget ért a fantasztikus versenyhétvége Imolában. A pálya tengerré változott, a kanyaríveken a leghatékonyabban csónakkal lehetett volna közlekedni a látási viszonyokra pedig enyhe jelz? volt a pocsék. Néhány pilóta már a felvezet? kör után a rajtrácson jelezte, hogy képtelenség ilyen körülmények között versenyezni. Régis Laconi leszállt a 999-r?l, Corser is egyezményes jellel közölte, hogy ez így nem fog menni, s?t még Vermeulen – akinek aztán igazán volt vesztenivalója a második futam annullálásával – is egyetértett a kollégák döntésével. A versenybíróság a rajt-terület elhagyására kért meg minden sportolót és közzé tétette, hogy fél óra alatt döntést hoz az esemény további sorsáról. A f?bíró autóval tett meg egy kört a pályán, majd a kocsi a boxba hajtott, s ekkor már sejteni lehetett, hogy itt a vége. Bár a pilóták egy csoportja jó poénnak tartotta volna az es?futamot, az imolai nagydíj második versenyét hivatalosan is törölték a tervezett rajt után negyven perccel. A közönség nagyrésze hamar megértette, hogy mir?l van szó és elindult a kijáratok felé, mások – f?leg a fedett lelátókon helyet foglalók – viszont füttykoncerttel juttatták kifejezésre nemtetszésüket. ‘Semmi probléma’ mondta erre Laconi. ‘Szívesen kölcsönadom bármelyiküknek a motoromat és a ruhámat, próbálják ki, milyen a kétszáz lóer? ilyen körülmények mellett’.
A hivatalos, ‘a pálya versenyre alkalmatlan’ döntéssel némely pilóták nem értettek egyet. ‘Hárman vagy négyen nem akartak versenyezni, err?l van szó, és a veresenybíróság beadta a derekát. Aki nem akar indulni, az nem induljon, maradjon a seggén a boxban’ hangzott el az egyik csapat részér?l. Ami biztos: a Suzuki Alstare boxában azonnal megkezd?dött az ünneplés, amint a döntést bejelentették. Troy Corser ugyanis ezzel megszerezte második Superbike világbajnoki címét, a befejez?, Magny Cours-i Francia GP kimenetelét?l függetlenül.
Tisztelet a bajnoknak és tisztelet Chris Vermeulennek meg a Ten Kate együttesnek, akik úriemberek módjára viselkedtek és nagy sportszer?ségnek adták bizonyságát azzal, hogy nem vitatták a verseny törlésének helyességét.
Legutóbbi hozzászólások