EST. 2002

Interjú Rocco Sabellivel

Ön szerint az Aprilia krízishelyzetben volt, ezért kellett sort keríteni a Piaggioval erre a megállapodásra?

RS: Nem csak pénzügyi problémákról beszélünk. A piac váltott egy kicsit.
Elindult a sportos motorok irányába és a scooterek funkciója is megváltozott. Pl. ma már az új robogó használók 10%-a id?sebb 50 évnél.
Ebb?l látszik, hogy a használók nagyon különböz?ek, így természetesen a robogóknak is különbözniük kell. Sokkal fejlettebbeknek, sokkal ‘feln?ttesebbnek’ kell lenniük.

El?ször az Aprilia vette észre a piac változását. A probléma csak az volt, hogy az Aprilia keveset változtatott a henger?rtartalmon. Az ötletek nem hiányoztak, csak a motorok nem kerültek id?ben a piacra. A Sportcity azonban megmutatta, hogy milyennek kell lennie az Apriliának. Megtartotta minden jó tulajdonságát és azzal egy id?ben felvette az új ízlésirányzatot, úgy, hogy nagyban különbözik versenytársaitól. Az Aprilia tud motort is és robogót is gyártani. Összefogva a kritikák sokféleségét, és együttm?ködve olyan nagyon er?s partnerekkel, mint a Piaggio és a Moto Guzzi.

Ha már itt tartunk, az Apriliát, mint együttm?köd? partnert megkereste egy kínai cég, de ezt elutasítottuk, mert nem tartottuk színvonalunkhoz méltónak. Lett volna több céggel is lehet?ségünk együtt dolgozni, mint pl. a Ducati, de erre a lehet?ségre is nemet mondtunk, hiszen akadtak problémák a céggel kapcsolatban: a Ducati motorárai színvonalához mérten rendkívül magasak. De maradt számunkra olyan segítség, amellyel kölcsönösen segíthetjük el?remenetelünket a nagy henger?rtartalmú motorok gyártásában. Hiszen a Moto Guzzival 100%-os partnerek lettünk. Azon dolgozunk, hogy mind a Moto Guzzit, mind magunkat a piac vezet? helyére hozzuk. A Moto Guzzinak szüksége volt minden téren a segítségre, mind motorgyártásra, mind a vezet?ségre és nem utolsó sorban anyagi t?kére. De nem azt kell gondolni, hogy a Moto Guzzinak nem voltak jó motorjai, hiszen ott van a California 1100, amely imádott volt a motorosok számára.

Minden összevetve az Aprilia, a Moto Guzzi és a Piaggio azon lesz, hogy átvegye a vezet? szerepet a világ motorpiacán.

Forrás: Motociclismo 2005. március

ugrás fel