A tegnapi napon mutatkozott be a nagyközönségnek a gyári, vagyis inkább félgyári, de mindenképpen a Honda által er?teljesen támogatott Ten Kate csapat a Castrol Technology Centerben. A 2011-es kiírásban, és majd azon túl is, a csapat névadó f?szponzora a Castrol lesz, visszatérnek a porondra a híres-hírhedt Castrol Hondák.
A Castrol és a Honda kapcsolata egészen 1959-ig nyúlik vissza, abban az évben, a Man szigeti Tourist Trophy-n szponzorált el?ször aranyszárnyas motorokat a zöld-piros olajos brand. A kapcsolat azóta töretlen a két gyártó között, 2009-ben ünnepelték 50 éves közös versenymúltukat.
Az összefonódás mértéke évr?l évre változott, de a Superbike világbajnokságban, a castrolos f?szponzori évek nem kevesebb, mint három világbajnoki címet hoztak: 1997-ben John Kocinskivel, majd 2000 és 2002-ben a szintén amerikai, azóta a MotoGP-ben szerepl? Colin Edwards-szal.
Jonathan Rea és Ruben Xaus, a Castrol Honda 2011-es motorosai nyilvánvalóan kiegyeznének valami hasonló eredménnyel az idén, és erre van is reális esélyük, legalábbis Rea-nek mindenképpen. Neki ez lesz harmadik szezonja a holland alakulatnál: a 2009-es ötödik, majd a tavalyi negyedik év végi helyezés után a 65-ös rajtszámát idén 4-esre cserél? Rea számára csakis a bajnoki dobogó jöhet szóba 2011-ben.
„Inspirációmat a versenyzéshez számomra az a legendás, egy teljes szezonon át tartó csata adta, amiben Colin Edwards és Troy Bayliss harcoltak a 2002-es világbajnokságért.” – mondta Rea a csapatbemutatón – „Hatalmas megtiszteltetés a számomra, hogy ugyanezen híres színekben léphetek pályára a 2011-es szezonban, és meg is fogok tenni mindent, hogy megismételjem azt, amit Colin tett a Castrol Honda csapatért. A motor fantasztikusan néz ki, és tudom, hogy a Ten Kate mérnökei keményen dolgoztak a téli szünet alatt, hogy továbbfejlesszék, úgyhogy már alig várom, hogy végre elkezdhessük a munkát!”
A BMW Motorradnál eltöltött két éve után a másik Castrol Hondás Ten Kate pilóta Ruben Xaus lesz. A nyurga spanyol az idei szezonban is „saját” 111-es rajtszámát választotta, mint ahogy az várható volt, a szokatlan rajtszám castrolos színekkel kombinálva pedig egy másik egyéniséget, egy bizonyos Aaron Slightot juttathatja eszünkbe. Az újzélandi RC45-ösén, és SP-02-esén is a jellegzetes színeket és rajtszámot viselte – még hogy a történelem nem ismétli önmagát!
„Ennyi év után, amit a világbajnokságon töltöttem” – mondta Xaus – „számomra különösen kedves és fontos, hogy egy ilyen nagyszabású projekt részese lehetek, mint amilyen a Castol Honda csapat. A világ legnagyobb motorgyártója az egyik legnagyobb olajcéggel kooperálva az utóbbi évek egyik legsikeresebb csapatát, a Ten Kate-et támogatja, ami egy hatalmas és tényleg izgalmas keveréke a dolgoknak, természetesen minden t?lem telhet?t meg fogok tenni, hogy a Castrol és a Honda CBR1000RR nyer? párost alkosson a 2011-es bajnokságban.”
Jonathan és Ruben élesben el?ször a január 26-28. közötti, a Portimaón tartott hivatalos WSBK-teszten fogják kigurítani a Castrol Honda superbike-okat. A Ten Kate Supersport 600-as csapatát – akik az SBK-s srácokhoz hasonlóan az idei szezon egyik f? esélyesei – továbbra is a csapat eddigi f?szponzora, a Hannspree fogja támogatni 2011-ben. A CBR600RR-ekre Fabien Foret-t és a fiatal franciát, Florian Marinót ültette fel a csapatmenedzser, Ronald ten Kate.
Legutóbbi hozzászólások