EST. 2002

Isten hozott, S 1000 RR!

A Mikulás a BMW els? superbike-ját hozta el nekünk. Az S 1000 RR a bajor gyártó számára egy új id?számítás kezdetét jelentheti, ugyanis egyel?re nagyon úgy fest, az új BMW sportmotornak nem fog gondot okozni borsot törni a kategóriában hatalmas tapasztalattal bíró japán superbike-ok orra alá.

A balatonboglári Full-Gas BMW szalonban csodálkozhattunk rá az új masinára, arra a motorra, amelyet ‘legálisan’ nevezhetünk simán RR-nek is, hiszen a Hondával ellentétben a BMW nemzetközileg levédette az RR bet?kombinációt új motorja számára.

A bemutatón többek között jelen volt Kispataki mentora és versenymotorjainak tunere, Szabó ‘Bregyó’ János is, aki versenyz?jével együtt szerepet vállalt az RR reklámfilmjének elkészítésében. Ez pedig azt is jelentette, hogy szabad hozzáférése volt a motorhoz, és mint fanatikus versenyszerel?, nem bírta megállni, hogy ne járassa meg a Full-Gas teljesítménymér? padján a filmezéshez kapott példányt – a dynón meglep? eredmény született.

Bregyó szerint a motor hátsó keréken tudta azt az értéket, amit a gyár f?tengelyre ad meg (193 LE), s?t, még picivel többet is. Ez f?tengelyre visszaszámolva kett?száz lóer? fölötti potenciált jelent, ami ugye nem túl kevés… Ugyanakkor muszáj hozzátennünk, hogy a lemért motor még ‘csak’ egy el?szériás példány volt, és mint ilyen, egyrészt nemsokára bezúzzák, másrészt a blokkját valószín?leg gondosan összeválogatott alkatrészekb?l építették össze a BMW hozzáért? mérnökei és technikusai, innen származhatott a plusz er?.

Klikk a képre a BMW S 1000 RR els? MI-galériájáért!

Mindenesetre megnyugtató a tudat, hogy egy kis odafigyeléssel és szakértelemmel egy széria RR is 200 lóer? fölé izmosítható lesz, valamint az is több mint valószín?, hogy a szériagyártású modellek könnyedén tartani tudják majd a gyár által megadott teljesítményszintet.

A BMW S 1000 RR hungaroringi reklámszpotjában a sisak lesötétített plexije mögött és a kék-fehér b?rruha alatt Kispataki bújik meg, és mivel Viktor az id?eredmények megszállottja, a forgatási szünetekben sikerült néhány mért körrel igazolnia sejtését az RR ‘jóságát’ illet?en: a 200 lovas, de amúgy teljesen utcai felszereltség? el?szériással 1:55-56-os köröket mértek Viktornak gyári gumikon, folyamatosan karcoló gyári lábtartókkal, széria (de persze bekeményített) futóm?vön úgy, hogy az egyetlen rendelkezésre álló motort, érthet? módon még véletlenül sem szabadott összetörni, tehát nyilván Viktor sem tette bele minden igyekezetét a dologba.

Klikk a képre a BMW S 1000 RR második MI-galériájáért!

Aki nem járatos a témában, annak eláruljuk, hogy ez a körid?, ilyen körülmények között nem nevezhet? valami túl rossznak, tehát aki azt várta, hogy a BMW els? superbike-ja csupán egy jól marketingelt, de szánalmas próbálkozás lesz, azt ki kell hogy ábrándítsuk: a BMW-nek – fenti el?zetes ismereteink alapján kijelenthet? – úgy t?nik igenis sikerülni fog megvernie a japánokat a saját játékukban, azaz az ezres, soros négyhengeres superbike kategóriában. Az összehasonlító tesztet már szervezzük…

[Amit eddig az S 1000 RR-r?l tudni lehet, itt.]

ugrás fel