EST. 2002

Izgalmas fejlesztésekről beszélt Claudio Domenicali Ducati elnök

A Svájci Acidmoto a 89. Genfi Iternatioanl Motorshown beszélgetett Claudio Domenicali Ducati elnőkkel, megszellőztetve olyan fejlesztéseket, amik garantáltan érdekelni fognak. Az eseményre a Ducati fő atrakcionak az új Diavel 1260 S-t hozta, ami egy prémium „izom krúzer”, top minőségű kivitelezésben. Március 17.-ig megtekinthető a motorshown, természetesen az Audi standján. Mégsem félnek, hogy árnyékot vetne a X-Diavel S modellre, ami idénre változatlan maradt, mivel a két motor külön koncepció. Az 1260 S egy nagyon sportos roadster, azokat célozza meg, akik brutális erőre vágynak, míg az X-Diavel csöndesebb, higgadtabb túrázásban partner.

Leszámítva a Sixty2 és Icon Scramblereket, jelenleg a Ducati világába 797-es Monsterrel lehet belépni, felvetették hát a krédést Domenicali Úrnak, van-e tervben olcsóbb, közepes méretű, új belépő modell? Nos, a Ducati a stílus a kifinomultság és a teljesítmény jegyében készíti a motorjait és ezeket az irányelveket tartja szem előtt a jövőben is. Konkrétumokat nem árult el, még úgysem, hogy többször rákérdeztek a svájci kollégák. Ezek után ráfordultak a V4-es Panigale témára, ami ugye kifejezetten jól sikerült, így adja magát a kérdés, várható street fighter vázban ugyanez az erőforrás? Ön szerint lenne erre igény, kérdezett vissza a márka első emberre, kicsit kéretve magát majd hivatalosan is megerősítette, hogy „amilyen hamar lehetséges” bemutatják a V4-es Streetfightert!

Arra a kérdésre, hogy bepakolják-e kisebb motorjaikba ugyan ezt a technikát egyértelmű nem a válasz. Annyival drágább és bonyolultabb 4 hengeres blokkot gyártani, hogy nem lenne értelem kisebb és olcsóbb típusokba szerelni, marad a prémium kategória kiváltsága. Ezek után jó érzékkel a maxi scooter kérdésre terelte a szót a riporter. Olasz márkaként, hogy a viharba nincs robogója a Bolognai gyárnak? Óriás mosollyal hárítva annyi volt a válasz: ez egy top-secret terv…

Végezetül szóba került, hogy a MotoGP első futam előtti edzéseken a Ducatié volt a négy leggyorsabb idő és ahogy mi is beszámoltunk róla, Dovizioso meg is nyerte a versenyt. Domenicali szerint korai még jóslatokba bocsátkozni. Nagyon jól mennek a motorjaik, de a konkurensek is sokat erősödtek. Nagy lesz a küzdelem, kifejezetten a szezon elején de magabiztosan néznek előre.

Via Acidmoto

ugrás fel