Hirdetés

James és Cal szekere

Hirdetés

Utolsóként leplezte önmagát a Yamaha 2010-es hivatalos WSBK alakulata, akiket idén is a második legnagyobb olasz tejgyár szponzorál. Címvéd?ként, két ‘új’ motorossal a fedélzeten ugranak neki a szezonnak: Toselandet a MotoGP-b?l mentették ki, Crutchlow-t a supersport-világbajnoki címe után léptették el?. Megismételni a tavalyi évet, ez lenne a cél.

A hurráoptimizmusból és a semmitmondó nyilatkozatokból nem volt hiány a leleplezésen, igaz, ilyenkor nem is várhatunk mást a nagy sztároktól, pláne a címvéd? egységt?l. Ben Spies tavaly ugye megszerezte az els? világbajnoki titulust a Yamaha számára, de az amerikai csodagyereknek már csak emlék. Az ? eredményeihez igyekszik majd feln?ni a csapat két régi/új versenyz?je.

Sterilgarda Yamaha galéria

James Toseland karrierjét szinte az utolsó pillanatban mentették meg Iwatában az átigazolással, a kétszeres WSBK világbajnoknak a lehet? legnagyobb jóindulattal sem jött be a MotoGP-kalanad. Na, de majd most! – sóhajtottak egy nagyot a vezérkarban, és visszaimportálták a brit ászt korábbi sikereinek helyszínére. James állítása szerint maximálisan felkészültnek érzi magát a szezonra, igaz, a teszteken nem mutatott kiugró teljesítményt.

Harmadik világbajnoki titulusáért száll majd harcba az R1-essel. Ha összejönne, az történelmi mérföldk? lenne a WSBK-ban. Eddig két ember mondhatja el azt magáról, hogy két különböz? márkával is felért a csúcsra: Troy Corser 1996-ban Ducatival, 2005-ben Suzukival volt eredményes, Toseland pedig 2004-ben (Ducati) és 2007-ben (Honda) volt világels?. A mez?ny s?r?bb lesz, mint valaha, fel van adva a lecke a derék brit harcosnak.


http://www.motorinfo.hu/sporthirek/mx/2009/03/30/mxgp_faenza_pancsolas/

Toseland

Csapattársa a tavalyi supersport világbajnok, Cal Crutchlow lesz, akinek szintén nem ismeretlen a széria ezresek világa. Évekig motorozott a BSB-ben, és pár szabad kártyás WSBK fordulón is láthattuk felt?nni a 35-ös rajtszámot. Jóllehet sikeresebb volt odahaza a hatszázasokkal, de az ezres motorokon is csak ritkán jött zavarba, két évvel ezel?tt harmadikként zárt a szériában.

A bajnok motor apró módosításokon esett át az új szezonra. Átfésülték a blokkot, ami így az egész fordulatszám-tartományban egyemeletesebben adja le erejét, valamint 8 lóer?vel meg is izmosították. 3 kg-ot sikerült lefaragni az önsúlyból, anélkül, hogy kihagyták volna bel?le az önindítót. Áttervezték a h?t?t és az üzemanyagtankot, ami a karbonnak köszönhet?en könnyebb is lett. Új Akrapovi? rendszert is kapott az R1-es, egy olyat, ami leginkább a középtartományban javítja a motor teljesítményét.


http://www.motorinfo.hu/sporthirek/mx/2009/03/30/mxgp_faenza_pancsolas/

Crutchlow

A papírforma szerint Toselandnek és Crutchlow-nak hoznia kell az eredményeket. Homlokráncolásra adhat okot a Yamaha mérnökeinek azonban Johnny Rea és Leon Haslam téli formája, valamint a Tom Sykes-Ben Spies kontraszt. Valóban világver? motor az R1-es, vagy csak Ben Spies zsenialitása játszott közre abban a bajnoki címben? Jöv? hétvégén elstartol Phillip Islanden az idei szezon, legkés?bb ott körvonalazódnak az er?viszonyok.