Elkezdett menni az Aprilia a portimaói teszt második napjára, Biagginak sikerült elérnia a Spies által el?z? nap regisztrált 1’44’1-es legjobb kört – és ez esetben az olaszok szerint kevéssé érdekes, hogy a vetélytársak is rendre javítottak rundjaikon. A lényeg számukra annyi, hogy az ‘újszülött’ és pályán eleddig alig járt négyhengeres és az évek óta a versenyring aszfaltját ny?v? motorok között a különbség csökken, az olló zárul. Max két felvonás alatt 110 kört darált le.
‘Ez egy nagyon fiatal motor, rengeteget kell dolgozni vele’ – magyarázza a helyzetet Giovanni Sandi, Biaggi és az Aprilia f?mérnöke. ‘És mi éppen ezt tesszük. Ez csak a második tesztelésünk, és meglehet?sen elégedettek vagyunk, hiszen a kezdeti problémácskákat már most sikerült megoldani.
Hogy a kezdeti kicsik helyett jönnek-e majd nagyok, meglátjuk – mindenesetre a stopper nem hazudik: a legjobb a pályán Byrne 1’43’6-tal: remekelt a Ducati új igazolása, ami végtére is nem meglep?, hiszen a bajnok motorról van szó, lovasa pedig jól ismeri a BSB-b?l. Spies három tizeddel maradt el, majd Biaggi. ‘Lépésr?l lépésre haladunk, egyik megoldás után jön a másik. Ez az els? alkalom, hogy egy igazi csúcspilóta veszi kezei közé az RSV4-et, ez az els? eset, hogy nekiállhattunk a beállításoknak, a súlyelosztásnak, a felfüggesztéseknek. Hosszú út áll még el?ttünk’ – mondja Sandi.
Lesznek még tesztek b?séggel a 2009-es bajnokság kezdete el?tt. ‘Legközelebb Valenciában dolgozhatunk, ahol már jártunk. December 11. és 12. napján Dél-Afrikában, Kyalamiban próbálunk. Messze vagyunk a tökéletes állapottól, de haladunk felé’ – így az éltes szakember.
‘Ez a portugáliai volt az els? igazi tesztem az Apriliával’ – kezdte Massimiliano – ‘miután a Ricardo Tormón már mehettem a géppel a múlt hónapban. Sokat dolgoztunk, hogy egy jó alapunk legyen, ami igen fontos, hogy a bajnokság különböz? pályáihoz tudjuk majd igazítani a motort. Még nagyon az elején vagyunk, lényegében a motor is fejlesztés alatt van még. Elégedett vagyok az elvégzett munkával, megannyi adatot gy?jtöttünk, ami fontos a mérnököknek és a fejleszt?i alakulatnak. Meg kell határoznunk, hogy hol tud még tovább n?ni az RSV4, de az az érzésem, hogy apró lépésekkel egy versenyképes csomag lesz a dolog vége már a nyitóversenyekre. Boldog vagyok, hogy ezzel a csapattal dolgozhatok, jó a hangulat és megfelel?ek a munkamódszerek. Úgy érzem, hazatértem annyi év után.’
|
|
1. Byrne (Ducati) 1.43.6 |
Legutóbbi hozzászólások