A MotoGP következ? futamának helyszíne Jerez de la Frontera.
"Jerez egy szórakoztató, és éppen ezért tipikusan gumizabáló pálya"
mondja Checa a gyorsasági vb-t hétvégén vendégül fogadó ringr?l. "Mihelyt
kijössz egy kanyarból, már mész is be a másikba, és hogy ez az oldalazás milyen
hatással van az abroncsokra, azt nem nehéz kitalálni. Legalább ugyanannyira
kritikus a gumiválasztás itt, mint Phillip Islanden: sok a hosszú kanyar,
ahol a gázt intenzíven használja az ember. A 3., 4., 5. kanyart követ?en jön
két gyors szakasz a Dry Seck és az Angel Nieto között, majd a kör végén a gyors
jobbosok. Még egyszer mondom, a verseny már a gumi- és beállításválasztásnál
eld?lhet. Sok er?s fékezésre is szükség van, ami pluszban megterheti az
els? abroncsot, pláne hogy a pálya tapadása kiváló, leszámítva az egyedüli 1.
kanyart."
A gyári Yamaha pilótája azok közé tartozik, akiket meggy?zött a Michelin
16,5 hüvelykes els?je: "F?leg a kigyorsításoknál hasznos. Az els? fék
felengedése és a gázadás pillanatában jobb kontaktot biztosít. Bátrabban
néz az ember szembe a kanyarral."
A spanyol nemcsak a jerezi helyszínt, de a Yamaha M1-et is egyre jobban
ismeri. Kezd hozzászokni a legel?ször Dél-Afrikában alkalmazott setuphoz,
amellyel könnyebben uralható a versenymotor. "Még tanulom az új blokkot,
és még fel kell tárnom az azzal kapcsolatos összefüggéseket" így Checa.
Csapattársáról, Valentino Rossiról annyit mond: "minden szempontból
pozitív, hogy a világ legjobb pilótájának oldalán versenyezhetek, igazán
lelkesít?."
Legutóbbi hozzászólások