EST. 2002

Jön a vizes GS

Az elmúlt fél évben kipattanó, fel-fel bukkanó pletykák és különböz? m?szaki/szabadalmi rajzok alapján azt már lehetett sejteni, hogy a BMW legsikeresebb modelljét frissíteni, némileg úgymond modernizálni kívánja a közeljöv?ben, és most itt a megcáfolhatatlan bizonyíték.

Múlt héten készült a lenti kémfotó a BMW müncheni fejleszt?központjában, nem kérdés, hogy az új, talán még az idén év végén bemutatásra kerül? Gelande Strasse látható rajta.


Az új GS: radiális fékek, motorosan állítható szélvéd?, és ugye az új, folyadékh?téses, felülr?l szívó, alulra kipufogó er?forrás

Olyan újdonságok derengenek a nem túl jó min?ség? képen, mint a radiálisan rögzített elüls? féknyergek, egy új m?szerfal, vagy az immár motorosan állítható szélvéd?, a lényeg mégis a blokk. Vízh?tés és egy 90 fokkal elforgatott szelepvezérlés látszik a bokszer er?forrás jobboldali hengerén: elt?ntek a h?t?bordák, a szívóoldal felülre, a kipufogó pedig a henger aljára költözött.

Az MCN-nek a bajor gyár képvisel?je elmondta, a vízh?tést nem a 110 lóer?s csúcsteljesítmény további fokozása érdekében veszi fel a GS, sokkal inkább az emissziós normák és a kényelem miatt. A 2012-t?l életbe lép? Euro4-es norma sokkal szigorúbb a mostani Eu3-nál, a motorgyártóknak minden követ meg kell majd mozgatni, hogy teljesítménycsökkenés nélkül hozni tudják a normákat, ékes példa erre a vizes GS.

A folyadékh?tés másik el?nye egyrészr?l a zajszigetelés – a vízh?téses blokkok sokkal halkabb járásúak a leveg?söknél – illetve az elforgatott, fentr?l szívó, lefelé kipufogó kialakítással elköltözhetett a motoros lábfejét?l a szívócsonk, így több mozgástér marad kényelmeskedni. Na nem mintha a BMW R1200GS a szörnyen nyomorgó, sz?k helykínálatáról lenne híres…

A vizes GS-t talán még az idén év végén bemutatja hivatalosan is a BMW, mint 2012-es modellt.

ugrás fel