A várva várt brnói randevú el?tt a WSBK, a WSS és a Stock osztályok képvisel?i Imolában dolgoznak majd – azon a pályán, amely az idei esztend? legnagyobb visszatér?je. A legendás, Enzo és Dino Ferrariról elnevezett ringen szeptember 27-én b?gnek fel a motorok.
Három napig tart majd a nyári tesztelés, ebb?l egy (július 14.) a Stock 600 és 1000 kategóriásoké, kett? pedig a Superbike és a Supersport géposztályé. Imola két évadon át hiányzott a versenynaptárból, ezalatt némi fazonigazításon is átesett – nemcsak a sajtót és a csapatokat kiszolgáló létesítményeket újították fel, hanem bizony a pálya vonalvezetéséhez is hozzányúltak egyhelyütt – egy új sikánt csempésztek bele az aszfaltcsíkba, amely egyébiránt új borítást is kapott, tehát a technikás lassító mellett a tapadás is ismeretlen tényez? lesz a motorosoknak. A célegyenesre fordító részt ítélte túl gyorsnak a motorsport szövetség biztonsági szerve, ezért volt szükség a módosításra.
Ami a szerepl?ket illeti, három hónapos kényszerpihen? után tér vissza a német Max Neukirchner az Alstare Suzuki Brux színeiben, illetve a hasonló id?szakra kivált Makoto Tamada a Kawasakival, mindkettejük Monzában sérült meg. Nem lesz ott viszont a Doningtonban nagyot es? Noriyuki Haga, aki még vezeti a vb-összetettet, de állapota még nagyon messze van a tökéletest?l. Számára a cél most a miel?bbi felépülés, a Cseh Nagydíjon pedig csekélyre olvadt el?nyét kísérli majd meg védeni illetve esetleg növelni a japán. Roppant nehéz dolga lesz Spiesszel szemben. A gyári Ducati Xerox egyetlen tesztel?je tehát Michel Fabrizio lesz.
Ben Spies és Max Biaggi szereplését árgus szemekkel figyeljük, hiszen f?szerepl?i voltak a legutóbbi angol futamoknak. A Supersportban pályára lép az összes nagyágyú, a listavezet? Cal Crutchlow és üldöz?i, Eugene Laverty és Kenan Sofouglu. A szervez?k, az ?szi eseményre hangolva a közönség el?tt ingyenesen megnyitják a ‘rétet’ és a f?tribünt, ha jó id? lesz, komoly versenyatmoszféra is kialakulhat Imolában.
Legutóbbi hozzászólások