Hirdetés

Jön Mantova!

Hirdetés

Szöveg: -nn- Fotó: archív

Alig fejez?dött be a tavalyi szezon, a nemzetközi motokrossz-élet máris felkészült a következ?re. Amerikában már javában zajlik a szuperkorssz-világbajnokság (ami ugye az amerikaival k özös), az Öreg Kontinens legjobbjai viszont most hétvégén csapnak bele a lecsóba.

A tavalyi verseny beszámolója

Mantova fogalommá vált az elmúlt negyed évszázadban. A legrangosabb szezon el?tti verseny immáron 25. születésnapját ünnepli, a szervez?k a jubileuminak is mondható alkalomra igazán ki szeretnének tenni magukért.

Kornél és Mackenzie tavalyi csatája

19 náció, 83 motorosa adta le nevezését az idei versenyre, a rajongók pedig már jó el?re lefoglalták a környékbeli szállásokat. Helyszíni jelentések szerint már szinte lehetetlen kiadó apartmanokat találni. A sajtó munkatársai is szép számmal képviseltetik magukat: eddig száz akkreditált kollégát jegyeznek a szervez?k.

Kornél nélkül

Futót?zként söpört végig a fórumokon, hogy legsikeresebb krosszosunk –el?zetes terveivel ellentétben- távol marad az idei megmérettetést?l. Megpróbáltuk elérni Kornélt, hogy avassa be rajongóit a miértekbe, de sajnos nem sikerült. Édesapja sem tudott konkrét választ adni a kérdésre, annyit árult el nekünk csupán, hogy financiális okok játszhattak közre a távolmaradásban.

Kori idén már nem Suzukival versenyzik

De legalább nem sérülés miatt nem versenyzik Kornél. A felkészülés mondhatni remekül sikerült a második KTM-es korszakát megkezd? magyar klasszisnak: Január elején Olaszországban, majd Spanyolországban tréningezett új motorjával, egy 450-es KTM-el. Ugyan a teljes gyári támogatást nem kapta meg a mattighoffeniekt?l – csapattársa, a regnáló német mx bajnok, Marcus Schiffer nyergeli azt a motort – mégis az utóbbi évek egyik legjobban felkészített technikájával szállhat harcba 2008-ban.

Kornél távollétében Borka János képviseli a magyar színeket Olaszországban.

Nagl a címvéd?

Mennyit változott a világ egy év alatt! A tavalyi futam legnagyobb meglepetése idén már toronymagas esélyesként érkezik meg a Starcrossra. Max Nagl 2008-ban a KTM els? számú alakulatában, a Stefan Everts vezette Red Bull KTM-ben húzza a gázt.

„Nagyon jól érzem magam a csapatnál. Rengeteget dolgoztunk a tél folyamán, remélem, hogy sikerül megismételnem a tavalyi gy?zelmemet.”

Most kell csak igazán Naglra figyelni

Nem csak Nagl volt, aki végig robotolta a felkészülési id?szakot. Josh Coppins mindenkinél megszállottabban készül a háborúra: otthonában minden versenyt megnyert, és még egy kis jótékonykodásra is jutott ideje. Rákos gyerekek megsegítésére ajánlotta fel hajkoronáját.

„Szerencsés vagyok, hogy azt csinálhatom, amit szeretek. Örülök, hogy tehettem valamit, amivel jobbá tehetem mások életét.”

Coppins egész télen falta a tesztkilométereket

Bizonyára nem volt ennyire a fellegekben a derék új-zélandi, mikor Loketben lapocka-törést szenvedett. Szinte a célegyenesben csúszott ki a kezéb?l a bajnoki serleg.

„Nehéz volt, de tovább kell lépni. Ami volt, elmúlt, most itt van el?ttünk egy újabb szezon, egy újabb lehet?ség a bizonyításra.”

Így vannak ezzel a többiek is. Leginkább az újdonsült világbajnok, Steve Ramon. Sok kritika érte az ölébe hullott bajnoki cím után, futamgy?zelem nélkül koronázták az MX1 királyává ugyanis, ami méltatlan egy igazi világbajnokhoz..

„Az emberek azt akarják látni, hogy futamokat nyersz. Egy világbajnoktól ez végül is elvárható. Azon legyek, hogy minél többet gy?zzek ebben az évben.”

Ramonban is ég a bizonyítási vágy

A nagy ászok közül egyedül a CAS Honda nem küldi el fiait Mantovába. A brit csapatnak az els? angol bajnokival kezd?dik az idény, a brit szponzorok miatt hozták meg ezt a döntést a csapatvezet?k.

Az edzések és a versenyekr?l természetesen beszámolunk a hétvége folyamán, olvasgassátok szorgalmas a motorinfót.