A két yamahás, a Supersport bajnokaként SBK-ba igazoló Crutchlow és az oda visszatér? Toseland az utolsókig próbálkoztak, de nem sikerült jobb kört mérniük, mint a japán sornégyes versenytárs – s?t a ducatisok, a kimondottan gyors Byrne és a kimondottan influenzás Fabrizio is feljebb végeznek a rangsorban.
De haladjunk annak rendje-módja szerint: Jonathan Rea fantasztikus motorozással nyeri az utolsó teszt-felvonást Portimaóban, egyidej?leg bejelentkezik a 2010-es címért, vagy legalábbis feliratkozik a lehetséges várományosok listájára. A Hondával rótt 1’42’270-es kör mintegy két tizeddel jobb, mint Ben Spies tavaly, a versenyen elért fordulója, az eddigi hivatalos pályacsúcs. De Rea mögött közvetlenül ott van Leon Haslam a Suzukival, aki már az októberi valenciai teszteken is brillírozott, Portugáliában pedig mindvégig ott tudott lenni az els? pozíciók valamelyikében. Nem mintha a szezon ezen szakában ez sokat számítana, de valamiféle üzenet-jellege azért csak van, illetve a japánok produktivitását is mutatja. Guintoli csapattárs ennél haloványabb, tizediknél nem jött följebb. Neukirchner esett is, ? is lassabban kezd társánál.
Harmadik az altheás Byrne, aki igazán szereti a pályát, nem véletlen, hogy tavaly januárban élen is tudott végezni a teszteléskor. A végére ezúttal jó fél másodpercet javult, harmadik az összetettben. Checa kolléga csak tizenegyedik, ez volt els? ‘igazi’ próbálkozása a kéthengeres Ducatival.
Cal Crutchlow, ahogyan arra számítani lehetett, nagyon akart – a végeredmény negyedik id? (még pénteken elért körrel) és egy különösebb következmények nélküli kicsúszás a végére. Ez így is két hellyel jobb, mint az összehasonlítás alapját képez?, egykori SBK-bajnok, a MotoGP-b?l visszatér? James Toseland.
Michel Fabrizio a végére jön csak igazán bele, ötödik, ami nem rossz, ha azt vesszük, hogy a H1N1 éppen most találta meg a nevét az aranylábó Platinit?l örökl? motoros. Haga 1’2-re az elejét?l nyolcadik, épp Biaggi mögött, aki – egyedüliként a mez?nyben – nem használt puha gumikat. Leon Camier is fejl?dik szépen, 12., négy tizednyire a Kalóztól.
Akik nem nagyon mutatják a fejl?dés jeleit, azok a tanulóévükre készül? BMW-sek és a világbajnoki terveket szövöget? Kawasaki. El?bbiekkel szemben minimálisak az elvárások, a Kawasaki megfeszített munkatempója, a rengeteg önálló téli tesztmunka és a hallásra elég veretesnek t?n? Vermeulen-Sykes tandem ellenére is le van maradva. Némelyek Valenciában folytatják, némelyek egyénileg tesztelnek tovább, február közepén aztán újabb kollektív élmény Phillip Islanden.
A három nap összetettje, leggyorsabb körök
|
|
1 65 Rea J. (GBR) Honda CBR1000RR 1’42.270 |
Legutóbbi hozzászólások