Titáni id?ket motoroztak a Superbike-osok a második téli tesztelés alkalmával, melyre a katari Losail International ringen került sor. A három nap f?szerepl?i a Pirelli verseny- és id?gumijai voltak: a Suzuki, Honda, Yamaha, Ducati és Petronas pilótái most ismerkedhettek meg el?ször a 2006-os borításokkal, amelyek borzasztóan jónak bizonyultak. A tesztr?l egyedül a Kawasaki jelentett hiányzót, a ZX10R Phillip Islanden mutatkozik be az újévben.
2005. február 25-én rendeztek utoljára tétmeccset, a
Katari Nagydíjat a Perzsa-öbölben. A 2005-ös, addigi abszolút pályacsúcs már az els? napon megd?lt a vb-címvéd? Troy Corsernek köszönhet?en. A rákövetkez? nap újabb rekordot hozott ugyancsak Corser révén (az akkor már gyorsabb kör volt, mint amit Hopkins a Suzuki MotoGP-vel ment Katarban). És a csúcsgyártás az utolsó felvonás alatt sem hagyott alább: a harmadik tesztnapon viszont már Troy Bayliss, a MotoGP-b?l visszatért, szintén világbajnok veterán volt a leggyorsabb, áttörve az 1’59-es álomhatárt: 1’58’6-ot hasított a 2006-os 999-cel és a Pirelli puha abroncsaival. Ez a katari napok legjobb köre. Bayliss kirobbanó formába került a zárásra, míg csapattársa, a fiatal Lanzi is remek dolgokat csinált, és ki tudja, mi minden lett volna még a tarsolyában, ha az els? napi sérülése nem inti fokozott óvatosságra. Corser, aki egyébként influenzásan érkezett az arab országba, nem motorozott a harmadik napon.
A Losail korábbi pályarekordja 2’01’244 volt (Troy Corser, 2005, id?mér? edzés). Két és fél másodperc javulás hat hónap alatt.
Ami a 2006-os bajnokságot illeti, lesz izgalom b?ven a jelek szerint. Kemény gumikkal a Ducati nagyjából azonos köröket produkált a Suzukival, igaz, utóbbi még régi változatában volt jelen a pályán
A m?lt idény végére már ugyancsak üt?képes, futamokat nyer? Yamaha és Honda cseppnyi hátrányban vannak egyel?re a két másik márkához képest. A Ten Kate csapat a CBR-ek elektronikáját is tesztelte az ex-ducatis világbajnok James Toselanddel. A Yamaha új felfüggesztésekkel gurult az aszfaltra, ami intenzív futóm?-beállítási munkákat követelt. Az új motorok januárra lesznek készen. A Honda Supersport-gárdáját is elhozta Katarba: a címvéd? francia, Sébastien Charpentier több mint két másodperccel javította meg a korábbi pályacsúcsot, 2’01’86-ot nyargalva. A 600-asok közt a török Sofouglu teljesítménye hagyott kívánnivalót maga után: a Stock 1000 ezüstérmesét az egyik legnagyobb olasz tehetség, Gianluca Nannelli helyett igazolta le a holland együttes, egyértelm?en a Winston szponzor nyomására. Az olasz sajtó máris elkezdte szétszedni a törököt, katasztrofálisnak min?sítve mutatványát – szerintünk a blama nem olyan nagy (ez még csak a bemutatkozás volt, igaz, 2’04-en belülre nem jutott a derék Kenan). Az mondjuk tényleg meglep?, hogy Ten Katéék nyilatkozatuk szerint ‘elégedettek’ ezzel a produkcióval.
Troy Bayliss: ‘Nagyon elégedett vagyok a három napi munkánkkal és a fejl?déssel. Minden nap javultunk. Rengeteg kört mentem, és hát bírja a csuklóm. A puha gumikkal elért körid?m remek, de annál is nagyszer?bb az, amit a Pirelli letett az asztalra az év eleje óta. Versenyszimulációt is végeztem 1’59 körüli körökkel, tehát jók lesznek ezek a gumik a következ? szezonra. Imádok ezzel a csapattal dolgozni, minden simán ment. Alig várom a januárt és az újabb találkozást a 999-cel a karácsonyi szünet után!’
Troy Corser: ‘Annak ellenére, hogy az utolsó napot kihagytam, azt hiszem, nagyon pozitív tesztelés volt ez számunkra. Sok alkatrészt kipróbáltunk, rengeteg adatot gy?jtöttünk. A legnagyobb fejl?dés szerintem a gumiké, ezekkel az újakkal sokkal jobban érzem a motort a korábbinál, bátrabban tudom dönteni, jobb a tapadás. Tudom, hogy Bayliss gyorsabb kört futott az enyémnél a harmadik napon, de id?gumikkal ment, míg én a legjobb körömet versenygumival teljesítettem.’
Katar – a három nap összesített leggyorsabb körei
|
|
1. Bayliss (Ducati ) 1’58.60
|
Legutóbbi hozzászólások