EST. 2002

Katar el?tt Lombardia

A csapat célja a világbajnokság megnyerése, bár Vermeulen elismerte, hogy az ellenfelek sokan vannak és nagyon zabosak. A két gyári Ducati, persze, de ott van a Suzuki Corserrel és Karl, a csapattársam.

Néhány kilóméterre Milánótól egy másik nagy esélyes együttes tagjai gy?ltek össze. A helyszín Monza, az érintettek pedig a Yamaha Motor Italia emberei. Az ‘olasz’ Yamahások (pilótáik Haga és Pitt, szemben az Abével felálló franciákkal) – jobb híján illessük ?ket ezzel a jelz?vel az idény során – kihagyták a valenciai téli tesztelést. Mint kiderült, nem vesztettek sokat, s?t nem kevés idegeskedést?l kímélték meg magukat.

A Yamaha Italia egyébként is tesztelt már januárban Phillip Islanden, számukra nem maradt más hátra ebben a két napban, mint kizárólagosan a futóm? beállításaival dolgozni. Az Ausztráliában begy?jtött adatok alapján Haga motorján módosították az üléspozíciót, a japán pilóta teste mélyebbre és valamivel hátrébb került a nyeregben.

Andrew Pitt számára a kilóméterekr?l szólt a monzai alkalom: ? háromszor tesztelte télen az YZF-R1-et, szemben Haga egyetlen kijövetelével. Ennek fényében egyértelm?, hogy ki érzi jobban a motort. A csapat – ahogy a többiek is – már elküldte motorjait és felszerelését Katarba. Ezen a hétvégén (február 19-20.) a Losail ringen hivatalos SBK-tesztet tartanak, amelyen minden világbajnoki résztvev? gárda szerepel. A vb-t nyitó Katari Nagydíj egy hét múlva, szombaton lesz.

‘Ausztráliában sok mindent megértettem a Yamahával kapcsolatban – mondta Nori-chan ‘ de nem tudtam többet tesztelni, pedig pár részlet miatt fontos lett volna. Több változtatást kértem a csapattól, és mindent teljesítettek is. Nem törekedtem a ragyogó körid?kre, hisz tudom, mire képes a motor. Katarban néhány apróságot még módosítanunk kell, de lényegében készen állunk a versenyre.’

Andrew Pitt szerint ‘fontos volt, hogy tudtunk még egyszer motorozni. November óta nagyot léptünk el?re. Persze van még dolgunk, de ezzel nem vagyunk egyedül, a többi csapat is ebben a cip?ben jár, s?t mi még többet is tudtunk menni. Pozitív gondolatokkal indulok Katarba. Az els? két futamon talán nem leszünk el?l, a célunk, hogy pontokat gy?jtsünk, minél többet, hogy versenyben legyünk a gy?zelemért.’

ugrás fel