EST. 2002

Katar, els? verseny: Biaggi jött, látott és…

Jött, látott, és gy?zött. Max Biaggi megnyerte élete els? Superbike futamát, a katari els? versenyen alaposan odapörkölve a szakág rezidens alakjainak. Ennél kellemesebb bemutatkozást nem is álmodhatott volna az olasz klasszis. Nem adták olcsón a gy?zelmet: Biaggi jól rajtolt, de az els? kanyart elmérte, és megel?zte ?t a két gyári yamahás, Haga és Corser, s?t Toseland is befért elé a Hondával. Az els? kilenc kör hatalmas tempót és nagy csetepatékat hozott: ebb?l a Yamaha kett?se jött ki a legrosszabbul. Troy Corser hátsó abroncsa megsérült (Biaggi K7-esének kipufogóján pedig jókora guminyom éktelenkedett – gyaníthatóan van összefüggés), a pole-ból indult ausztrálnak így lassítania kellett, végül csak kilencedikként zárt a csapattárs Nitro Nori mögött, akinek agresszív vezetési stílusa az els? gumi gyors elhasználódását vonta maga után.

„Nem is tudjátok, micsoda öröm ez most számomra. Megfogadtam, hogy nyerek az els? versenyemen. Nagyon nagy bevállalás volt. Igen kevesen képesek egy év kihagyás után gy?zelemmel visszajönni. Carl Lewis jut az eszembe” mondta a leintés után a könnyes szem? Max Biaggi, aki 2007 februárjának utolsó szombatján sporttörténelmet írt Katarban.

Az edzések sztárjai, a hangvillások lemorzsolódása után Biaggi-Toseland meccs bontakozott ki. A CBR-es angol sokáig úgy t?nt, védeni tudja magát, de Massimiliano támadásai hatásosnak bizonyultak. Legalább tízszer el?zték egymást oda-vissza, a kilencedik körben pár kanyaron belül háromszor is helyet cseréltek az élen. A hajrában több tartalék maradt Biaggiban és a GSX-R-ben, amely egyébként a leggyorsabb motor volt a mez?nyben az els? versenyen: 312 kilométeres óránkénti sebességgel közlekedett a Kalóz a Losail célegyenesében. Toseland a végs? három körben már inkább a biztonságot tartotta szem el?tt, felhagyott az attakokkal… így lett meg Max els? sikere a Superbike-ben.

A címvéd? Ducati számára biztosan nem a katari a legideálisabb pálya. Troy Bayliss próbált menni az élbollyal, de egy félelmetes pályaelhagyás után jobbnak látta lehiggadni, és felvenni egy stabil saját tempót: ez az ötödik helyre volt elég (+17 mp). Bayliss hagyta, hadd menjen a csapattárs Lorenzo Lanzi, és az olasz élt is a lehet?séggel: a „családon belüli” el?zés után Lanzi rávetette magát Yukio Kagayamára, s elragadta t?le a dobogót ér? harmadik helyet.

Neukirchner és Rolfo mindketten megel?zték a lelassult Yamahákat, Rubén Xaus pedig befért a tízbe a 999 F06-tal. Sebeit nyalogatja a Kawasaki: óriási hátránnyal érte el a célvonalat a ZX-10R-es különítmény, ami Laconi (18.) és Nieto (19.) ütközésének volt köszönhet?. Pacsiztak, megölelték egymást, de biztosan nem így tervezték a nyitányt a zöldek.

Katar, els? verseny: a sorrend

1 Biaggi M., Alstare Suzuki Corona Extra.
2 Toseland J., Hannspree Ten Kate Honda.
3 Lanzi L., Ducati Xerox Team.
4 Kagayama Y., Alstare Suzuki Corona Extra.
5 Bayliss T., Ducati Xerox Team.
6 Neukirchner M., Suzuki Germany.
7 Rolfo R., Hannspree Ten Kate Honda.
8 Haga N., Yamaha Motor Italia.
9 Corser T., Yamaha Motor Italia.
10 Xaus R., Team Sterilgarda.
11 Martin S., D.F.X. Corse.
12 Nakatomi S., Yamaha YZF.
13 Polita A., Celani Team Suzuki Italia.
14 Smrz J., Team Caracchi Ducati SC.
15 Ellison D., Team Pedercini.

ugrás fel