A Yamaha japánja volt a leggyorsabb a Losailon, övé az ideiglenes pole pozíció Katarban – ahol a motorok már a vb els? éles bevetése alkalmából b?gtek föl csütörtökön, hogy szombat délután már bajnoki pontokért harcolhassanak a pilóták. Az YZF-R1-gyel fantasztikus els? id?t jegyz? Nitro Nori maga is meglep?dött teljesítményén, bár tudja, ez csak a kezdet volt. Az iwatai motorok még ennél is szenzációsabb eredményt érhettek volna el, ha Troy Corser nem csúszik ki a szabadedzések nyolcadik percében és nem teszi tönkre ezzel els? napját. Hagát talán kevesen neveznék a világbajnokság esélyesének, de azt mindenkinek el kell ismerni, ha jó napot fog ki a japán, akkor jaj a többieknek. Az adhatott plusz lökést Nori-Channek, hogy Max Biaggi betette a lábát a Superbike-ba? Vagy Corser csapatba érkezését?l táltosodott meg? A tény: Haga jobb id?t motorozott, mint az öt napnyi ‘téli’ tesztelés alatt a Losailon.
Remekül ment James Toseland Hondája is: egy hajszállal maradt le az els? helyr?l az angol, aki egyel?re úgy t?nik, az aranyszárnyasok zászlóját egymaga viszi (Robert Rolfo két perc fölötti körid?vel kilencedik), majd jön Max Biaggi a Suzukival – az ? kedvéért rekordszámú itáliai tudósító utazott Katarbam, olyan médiaorgánumoktól is, amelyek korábban egyáltalán nem foglalkoztak az SBK-val. A Kalóz ‘részben elégedett’, hátránya 350 ezred a nyitányon.
Troy Baylissnek azért nem kell aggódnia az els? nap után. Karácsony el?tt 1’58’1 alatt fordult a Losailon. ‘Ma a Ducati nem tetszett, változtatnunk kell a beállításokon, nem tudtam olyan gyors lenni, mint ahogy szerettem volna’ kommentálta a tabellán hatodik helyet elfoglaló ausztrál címvéd?, akit épp csapattársa, Lorenzo Lanzi el?z meg. A 26 éves ducatis olasz szerint f?leg az utolsó kanyarban hagynak ott értékes századokat, a célegyenesben pedig 6-7 tizeddel verik ?ket a japánok (ezt a hivatalos mérések is alátámasztják: míg Biaggi GSX-R-e 308,9 km/órával megy az egyenesben, addig Bayliss motorja 303,7-tel – igaz, csodával határos módon a mez?ny leggyorsabbja egy standard 999RS Ducati, Dean Ellisoné, 310,7 km/órával – vajon mit tett a motorba a kis privát csapat?). Bayliss egyébként nemigen foglalkozott az újságírókkal, ezzel ellenpontozva Biaggit, aki kedélyesen elcsevegett és b? húsz percig faggathatták ?t az edzés után a sajtósok.
‘El?jött egy kisebb probléma a motorfékkel, amivel nem szembesültünk a tesztek alatt’ magyarázta Massimiliano. ‘De meg fogjuk oldani. Nyugodtan megyek most pihenni. Az biztos, hogy a gumiválasztáson rengeteg múlik, és e tekintetben az ellenfeleim el?nyben vannak, mert már három éve ismerik a Pirelliket. Mindenesetre csak háromféle borítás közül választhatunk, úgyhogy annyira bonyolult nem lehet majd megtalálni a legjobb megoldást.’
A Supersport osztályban Katsuaki Fujiwara végzett az élen a CBR600RR-rel, mögötte az olasz Gianluca Nannelli a Caracchi-féle Ducatival, majd a török Kenan Sofouglu a Ten Kate Hondájával. Szorosan utána a csapattárs és világbajnok Charpentier. Talmácsi Gerg? hét pilótatársát megel?zve 26.-ként végzett els? WSS-es id?mér?jén a Vector Racing színeiben.
|
|
Katar, SBK, Q1 1 Haga Noriyuki – Yamaha Motor Italia – 1’59.019 Katar, WSS, Q1 1 Fujiwara Katsuaki – Althea Honda Team – 2’03.258
|
Legutóbbi hozzászólások