EST. 2002

Katar: Hagáé az els? nap és a provizor pole

A Yamaha japánja volt a leggyorsabb a Losailon, övé az ideiglenes pole pozíció Katarban – ahol a motorok már a vb els? éles bevetése alkalmából b?gtek föl csütörtökön, hogy szombat délután már bajnoki pontokért harcolhassanak a pilóták. Az YZF-R1-gyel fantasztikus els? id?t jegyz? Nitro Nori maga is meglep?dött teljesítményén, bár tudja, ez csak a kezdet volt. Az iwatai motorok még ennél is szenzációsabb eredményt érhettek volna el, ha Troy Corser nem csúszik ki a szabadedzések nyolcadik percében és nem teszi tönkre ezzel els? napját. Hagát talán kevesen neveznék a világbajnokság esélyesének, de azt mindenkinek el kell ismerni, ha jó napot fog ki a japán, akkor jaj a többieknek. Az adhatott plusz lökést Nori-Channek, hogy Max Biaggi betette a lábát a Superbike-ba? Vagy Corser csapatba érkezését?l táltosodott meg? A tény: Haga jobb id?t motorozott, mint az öt napnyi ‘téli’ tesztelés alatt a Losailon.

Remekül ment James Toseland Hondája is: egy hajszállal maradt le az els? helyr?l az angol, aki egyel?re úgy t?nik, az aranyszárnyasok zászlóját egymaga viszi (Robert Rolfo két perc fölötti körid?vel kilencedik), majd jön Max Biaggi a Suzukival – az ? kedvéért rekordszámú itáliai tudósító utazott Katarbam, olyan médiaorgánumoktól is, amelyek korábban egyáltalán nem foglalkoztak az SBK-val. A Kalóz ‘részben elégedett’, hátránya 350 ezred a nyitányon.

Troy Baylissnek azért nem kell aggódnia az els? nap után. Karácsony el?tt 1’58’1 alatt fordult a Losailon. ‘Ma a Ducati nem tetszett, változtatnunk kell a beállításokon, nem tudtam olyan gyors lenni, mint ahogy szerettem volna’ kommentálta a tabellán hatodik helyet elfoglaló ausztrál címvéd?, akit épp csapattársa, Lorenzo Lanzi el?z meg. A 26 éves ducatis olasz szerint f?leg az utolsó kanyarban hagynak ott értékes századokat, a célegyenesben pedig 6-7 tizeddel verik ?ket a japánok (ezt a hivatalos mérések is alátámasztják: míg Biaggi GSX-R-e 308,9 km/órával megy az egyenesben, addig Bayliss motorja 303,7-tel – igaz, csodával határos módon a mez?ny leggyorsabbja egy standard 999RS Ducati, Dean Ellisoné, 310,7 km/órával – vajon mit tett a motorba a kis privát csapat?). Bayliss egyébként nemigen foglalkozott az újságírókkal, ezzel ellenpontozva Biaggit, aki kedélyesen elcsevegett és b? húsz percig faggathatták ?t az edzés után a sajtósok.

‘El?jött egy kisebb probléma a motorfékkel, amivel nem szembesültünk a tesztek alatt’ magyarázta Massimiliano. ‘De meg fogjuk oldani. Nyugodtan megyek most pihenni. Az biztos, hogy a gumiválasztáson rengeteg múlik, és e tekintetben az ellenfeleim el?nyben vannak, mert már három éve ismerik a Pirelliket. Mindenesetre csak háromféle borítás közül választhatunk, úgyhogy annyira bonyolult nem lehet majd megtalálni a legjobb megoldást.’

A Supersport osztályban Katsuaki Fujiwara végzett az élen a CBR600RR-rel, mögötte az olasz Gianluca Nannelli a Caracchi-féle Ducatival, majd a török Kenan Sofouglu a Ten Kate Hondájával. Szorosan utána a csapattárs és világbajnok Charpentier. Talmácsi Gerg? hét pilótatársát megel?zve 26.-ként végzett els? WSS-es id?mér?jén a Vector Racing színeiben.

Katar, SBK, Q1

1 Haga Noriyuki – Yamaha Motor Italia – 1’59.019
2 Toseland James – Hannspree Ten Kate Honda – 1’59.056
3 Biaggi Max – Alstare Suzuki Corona Extra – 1’59.369
4 Corser Troy – Yamaha Motor Italia – 1’59.440
5 Lanzi Lorenzo – Ducati Xerox Team – 1’59.459
6 Bayliss Troy – Ducati Xerox Team – 1’59.507
7 Kagayama Yukio – Alstare Suzuki Corona Extra – 1’59.805
8 Xaus Ruben – Team Sterilgarda – 2’00.244
9 Rolfo Roberto – Hannspree Ten Kate Honda – 2’00.258
10 Nieto Fonsi – Kawasaki PSG-1 Corse – 2’00.309
11 Fabrizio Michel – D.F.X. Corse – 2’00.467
12 Neukirchner Max – Suzuki Germany – 2’00.626
13 Laconi Régis – Kawasaki PSG-1 Corse – 2’00.733
14 Brookes Joshua – Alto Evolution Honda – 2’00.936
15 Nakatomi Shinichi – Yamaha YZF – 2’01.948
16 Martin Steve – D.F.X. Corse – 2’01.964
17 Smrz Jakub – Team Caracchi Ducati SC – 2’03.186
18 Ellison Dean – Team Pedercini – 2’03.704
19 Polita Alessandro – Celani Team Suzuki Italia – 2’03.777
20 Al Naimi Mashel – D’Antin MotoGP Kawasaki – 2’06.487
21 Drazdak Jiri – Yamaha Jr. Pro SBK Racing – 2’07.170

Katar, WSS, Q1

1 Fujiwara Katsuaki – Althea Honda Team – 2’03.258
2 Nannelli Gianluca – Team Caracchi Ducati SC – 2’03.477
3 Sofuoglu Kenan – Hannspree Ten Kate Honda – 2’03.608
4 Charpentier Sébastien – Hannspree Ten Kate Honda – 2’03.744
5 Foret Fabien – Team Gil Motor Sport – 2’03.862
6 Curtain Kevin – Yamaha World SSP Racing Team – 2’03.941
7 Riba Pere – Team Gil Motor Sport – 2’03.949
8 Parkes Broc – Yamaha World SSP Racing Team – 2’03.991
9 Harms Robbin – Stiggy Motorsport Honda – 2’04.308
10 Veneman Barry – Team Hoegee Suzuki – 2’04.484



26 Talmacsi Gergo – Vector Racing Team – 2’07.780

ugrás fel