Már kedden borzasztó gyors volt, szerdán meg még annál is gyorsabb. A katari körrekord bánja. Troy Bayliss szemrebbenés nélkül motorozott egy elképeszt? 1’58”9-et a Losailon, így több, mint egy másodperccel ment a korábbi hivatalos pályacsúcs (Haga, 2’00”016) alá, jobbat teljesített a 2006-os Superpole-nál (1’59”696), amit mellesleg ? maga jegyzett idén februárban. Az ausztrál puha, de nem kvalifikációs gumikkal pörkölt oda a vetélytársaknak: ki tudja, mi vár az ellenfelekre a zárónapon, mikor a Pirelli el?veszi a maga kis új fejlesztés? ultraszoft készletét, amelyet kimondottan a ’mindent vagy semmit’ típusú gyorskörökre f?zött ki.
Mi újság Max Biaggival? A Suzuki új igazolása kedden jócskán lemaradt a Ducatiktól (számszer?en: +2”1), ami nem adott okot a jókedvre. Szerdán a K7-es beálltásai még mindig nem voltak tökéletesek, így Max nem mutathatta meg, mennyi van benne valójában. Reggel 2’00”4 körüli id?ket írt a táblára, a délután pedig inkább az alstare-os szerel?k bütykölésével, semmint pályázással telt. Estefelé aztán megint kiment Biaggi az arab aszfaltra, de javítani nem tudott. Ránézésre nagyon gyorsnak t?nik a GSX-R, állítják egybehangzóan a helyszínen lév?k, a pilóták viszont a futóm?re panaszkodnak, nem sikerül a motor erejét az útra tenni. Ennek levét a rutinos Yukio Kagayama is issza, aki három tizeddel lassabb olasz csapattársánál.
Az id?járás folyvást javul Katarban, a harmadik napra már egészen elfogadható lesz az el?rejelzés szerint. Az egyeduralkodó Baylisst sokan próbálják majd elkapni, mert el?készületi fázis ide, gumiteszt oda, itt komoly presztízs forog kockán.
Csendben, halkan James Toseland is darálta a kilométereket szerdán, és ment jó köröket a zöld idomzatú, új szponzorral (Hannspree) színre lép? Ten Kate Hondán. A múlt szezon ezüstérmese 1’59”1 körül fordult többször, mindenképpen ? lesz Bayliss egyik legnagyobb kihívója 2007-ben. A tanulófázisban lév? Roberto Rolfónak az új színekben egyel?re csak statisztaszerep jut.
A helyes úton jár a Yamaha is: Troy Corser negyedik a napi rangsorban, b?séggel a két perces álomhatár alatt, Noriyuki Haga pedig mintha máris szenvedne gyors és karizmatikus újdonsült kollégája mellett. Vessz?futása egy pályaelhagyásban kulminálódott a nap végén.
A felvonás meglepetését Fonsi Nieto szállította azzal a Kawasakival, amely februárban, mit szépítsük, alaposan kikapott Katarban. A spanyol 1’59”5-tel jött ki a boxba, ami a harmadik pozícióba emelte a Ninját. Régis Laconi ezúttal is elmaradt csapattársától id?eredményben.
1. Bayliss (Aus-Ducati) 1’58”9;
2. Toseland (GB-Honda) 1’59”1; 3. Nieto (Spa-Kawasaki) 1’59”5; 4. Corser (Aus-Yamaha) 1’59”7; 5. Lanzi (Ita-Ducati) 2’00”3; 6. Biaggi (Ita-Suzuki) 2’00”4; 7. Laconi (Fra-Kawasaki) 2’00”6; 8. Haga (Jap-Yamaha) 2’00”6; 9. Kagayama (Jap-Suzuki) 2’00”7; 10. Rolfo (Ita-Honda) 2’02”2. |
Legutóbbi hozzászólások