Az els? napon Haga, a másodikon az ausztrál mutatta meg, mennyire versenyképes az új Yamaha. Biaggi mindkétszer második – fejl?dik a Suzuki is, de egyel?re csak Maxnak köszönhet?en, Kagayama teljesítményén még nem érz?dik a gyári hátszél.
Max Biaggi gyors, de ez még mindig nem elég. A losaili második napon a Suzuki olasz versenyz?je kerek egy másodpercet javított a nyitányon jegyzett idején, összesen 160 kört tett meg – ami 860 kilométernek felel meg, a legjobbat 1’59’3 alatt. De megint akadt egy yamahás, aki gyorsabb volt nála: ezúttal Troy Corser, 1’59’1. A Yamaha Italia csapat tagjai tehát annak biztos tudatában hagyták el a katari pályát, hogy nagy motor van pilótáik keze között, tizenkét nappal a vb kezdete el?tt. Corser úgy körözött a sivatagban, mintha húszesztend?s volna, ami nem is csoda, belegondolva, hogy ?t lényegében azért tették lapátra a Suzukinál, hogy helyet csináljanak Biagginak – ég benne a bizonyítási- és a szigorúan jó értelemben vett bosszúvágy. Mert ha mindezek után Corser elverné egykori kenyéradóit, annak lenne ám visszhangja.
Ám Max kemény ellenfél lesz mindenki számára, az is jól látszik. A Suzuki tesztelésével egyel?re valameddig eljutottak az alstare-osok, de még mindig egy sor dolgot ki kéne próbálni, világos, hogy mindenre nem lesz id? a bajnoki rajtig. De a négyszeres 250-es világbajnok nem tévedt el. Összerakatta maga alá azokat a komponenseket, amikkel a részleteiben a legjobban ment a GSX-R, és azokkal a beállításokkal szimulált egy futamot (tizennyolc kör) – a napi legjobbját éppen abban a szériában hozta. Emlékeztetünk, 2006-os gumikkal, mert új fejlesztéseit – melyeket a téli teszt-szezon alatt dolgozott és dolgoz ki a Pirelli – az egyetlen gumiellátó vállalat csak a nyitóversenyekre hozza magával és adja át a csapatoknak.
Karácsony el?tt Troy Bayliss 1’59-2’00 közötti – magunk közt szólva félelmetes – átlagtempót motorozott a Losailon, vagyis mondhatjuk, hogy Biaggi készen áll az éles összevetésre, még ha nem is ? az abszolút esélyes. Corser egészen más íven volt, öt-, legfeljebb hatkörös rohanásokat kivitelezett, naphosszatt. Hibátlan motorozással nyerte a tesztet, ami kész csoda, visszagondolva, hogyan szerepeltek az R1-ek még novemberben, kevesebb, mint három hónapja! Noriyuki Haga harmadik – Corser és Biaggi sebességet váltottak, ? nem. A japán többször megváltoztatta a motor alapbeállításait, cserélgették a leng?villát (Corser már választott…), játszottak a hátsó felfüggesztésekkel.
Ha nem volna Max, valószínúleg nagy hátrányban volna a Suzuki – mellesleg. Kagayama Yukio egyel?re nem villog (2’00’3), egy egész másodpercet szenvedett el csapattársától a japán egy olyan ringen, amelyiken eddig sosem voltak gondjai. Lemaradásban az Alto Evolution csapat CBR-ei is, igaz, számukra ez volt az els? vérbeli téli tesztelés: Muggeridge 2’02’0-at jegyzett, b? egy másodperccel gyorsabb hát, mint új társa, Joshua Brookes. Egy érdekesség a végére: a katari teszt közben a Yamaha MotoGP egyik mérnöke, Valentino Rossi csapatának egy tagja t?nt föl a célegyenesnél egy adatgy?jt? eszközzel, amivel minden el?tte elhaladó motor legnagyobb fordulattartományára és teljesítményére lehet következtetni. ?k már tudják, mennyit ér Max Suzukija. És hamarosan mi is megtudjuk, elég szépen megvárni február 24-e szombatját.
|
|
1. Corser (Aus-Yamaha) 1’59”1 (49 kör); 2. Biaggi (Ita-Suzuki) 1’59”3 (80); 3. Haga (Jap-Yamaha) 2’00”0 (61); 4. Kagayama (Jap-Suzuki) 2’00”3 (50); 5. Muggeridge (Aus-Honda) 2’02”0 (37); 6. Brookes (Aus-Honda) 2’03”1 (47) |
Legutóbbi hozzászólások