EST. 2002

Katar, második nap: végre valami

Végre elkezd?dött a játék a MotoGP katari tesztelésén, miután az els? nap az ördögé lett a rettenetes id?járási és tapadási viszonyok okán. Csillapodott a szél, motorozásra alkalmas a pálya, megfelel?ek a körülmények. Az els? órában egyedül Daniel Pedrosa maradt polgári szerelésben, a többiek mind kimentek a pályára. Helyi id? szerint este hétkor Valentino Rossi és Casey Stoner neve szerepelt az els? két helyen, a mez?ny egy másodpercnyire leszakítva.

19 óra helyi id? szerint: A szokásos történet, mondatnánk, ha nem tudnánk, hogy ez egy tesztelés második – ha úgy vesszük, els? – napja-estje, és annak is csak az eleje. Mögöttük a két Suzuki, jelezve, hogy a sepangi eredmények nem a véletlen számlájára írhatóak.

Misztikus hely

Újdonság, hogy Randy De Puniet és Lucio Checchinello alakulata egy olyan rendszert tesztel, ami az els? fékkart védi a kifejezetten balesetveszélyes küls? mechanikai behatásoktól, az olyan ‘kontaktoktól’, amik Barbera tavalyi bukását vagy a tavalyel?tti barcelonai rajtbalesetet okozták.

A helyzet helyi id? szerint este hétkor

1. Rossi (Yamaha) in 1’58”899 (15 kör)

2. Stoner (Ducati) in 1’59”482 (5)

3. Edwards (Yamaha) 1’59”601 (7)

4. Vermeulen (Suzuki) 2’00”102 (7)

5. Capirossi (Suzuki) 2’00”285 (5)

6. Melandri (Hayate) 2’00”288 (12)

7. Kallio (Ducati) 2’00”482 (12)

8. Lorenzo (Yamaha) 2’00”927 (16)

9. De Angelis (Honda) 2’00”933 (8)

10. De Puniet (Honda) 2’01”396 (11)

11. Takahashi (Honda) 2’01”074 (13)

12. Dovizioso (Honda) 2’01”279 (9)

13. Hayden (Ducati) 2’01”431 (8)

14. Toseland (Yamaha) 2’01”513 (16)

15. Canepa (Ducati) 2’02”057 (6)

16. Elias (Honda) 2’04”399 (16)

20 óra. Stoner az élen két óra után a Losailon: tizenegyedik mért körében 1’58’275-öt megy az ausztrál, ezzel majd’ két tizedet ver Vermeulenre (1’58”430), Rossi a harmadik helyen tanyázik ekkor. Valentino sztahanovistaként dolgozik, 24 kört teljesít százhúsz perc alatt (a munka h?se érdemrend próbaid?s aranykeresztje Lorenzóé, mérlege 29 forduló). És még a sisakja is új, lentebb adunk róla egy közelit.

A gyermeki tekintet a vasárnap esti es?nek szól

Melandri a középmez?nyben tud maradni, a hetedik eredmény az övé. Kijön a pályára Pedrosa is, azaz a Katarban jelenlév? tizenhét versenyz? közül már mindenkinek van legalább egy teljesített köre. Javítani azért még van mit: nagyjából három másodpercet kéne faragni, hogy Stoner tavalyi pályacsúcsa közelében legyünk (1’55”153).

Este nyolc

1. Casey Stoner (Ducati) 1’58.275 (11 kör)

2. Chris Vermeulen (Suzuki) 1’58.430 (14)

3. Valentino Rossi (Yamaha) 1’58.899 (24)

4. Colin Edwards (Yamaha) 1’59.110 (21)

5. Nicky Hayden (Ducati) 1’59.418 (17)

6. Loris Capirossi (Suzuki) 1’59.421 (11)

7. Marco Melandri (Hayate) 1’59.493 (23)

8. Toni Elias (Honda) 1’59.725 (26)

9. Andrea Dovizioso (Honda) 1’59.905 (19)

10. Jorge Lorenzo (Yamaha) 1’59.923 (29)

11. Mika Kallio (Ducati) 1’59.940 (20)

12. Yuki Takahashi (Honda) 2’00.549 (27)

13. Niccolò Canepa (Ducati) 2’00.820 (14)

14. Alex De Angelis (Honda) 2’00.837 (14)

15. Dani Pedrosa (Honda) 2’00.951 (11)

11. Randy De Puniet (Honda) 2’01.034 (17)

14. James Toseland (Yamaha) 2’01.513 (23)

21 óra. Féltávnál kezdenek érdekessé válni a dolgok. Stoner fentebb említett rekordja ugyan továbbra is távol, se a forgalomnak hála tisztul és gumizódik a pálya, azaz gyorsulnak a srácok. Helyi id? szerint fél kilencig kell várni, hogy meglegyen az els? bukás, az áldozat Chris Vermeulen, illetve inkább a totálkáros GSV-R, hiszen az ausztrálnak nincs baja.

Tolják

Rossi és Stoner váltogatják egymást az élen, az olasz ráadásul körszámban is élen jár. A Ducati-box bevetette a karbon leng?villát, ami gyönyör?szép. Egyel?re Hayden dolgozhatott vele. Az amerikai exvilágbajnok összehasonlító tesztet végez a hagyományos és az új alkatrész közt. Edwards továbbra is az els?k között, Capirexék továbbra is versenyképesek.

Fent említett két boxban szinte teljes a harmónia, ami nem mondható el minden istállóról, sajnos. Itt van mindjárt a HRC-garázs, benne Pedrosával és Dovival, akik leveg?nek nézik egymást és semmit sem kommunikálnak a másikkal. H?vös a hangulat. Dovizioso 18 körnél jár a félid?ben, nem nagyon er?lteti a tempót, de nem is kell.

Akik mintha bajban lennének: Lorenzo – aki pedig MotoGP-s debütálása napján a katari pályán pole-ból indult és dobogón végzett – , Toseland papa pedig, akárcsak Malajziában, most is a sereg végén halad és szemmel láthatóan szenved. Colin Edwards meg csak mosolyog. Melandri jóformán minden egyes pályára lépésével javul a Hayatével (beh furcsa lesz hozzászokni ehhez a névhez, de hát így hívják).

Este kilenc

1. Valentino Rossi (Yamaha) 1’57.747 (39 kör)

2. Casey Stoner (Ducati) 1’57.978 (18)

3. Colin Edwards (Yamaha) 1’58.014 (29)

4. Chris Vermeulen (Suzuki) 1’58.430 (18)

5. Loris Capirossi (Suzuki) 1’58.908 (21)

6. Nicky Hayden (Ducati) 1’59.194 (26)

7. Andrea Dovizioso (Honda) 1’59.225 (26)

8. Dani Pedrosa (Honda) 1’59.233 (18)

9. Niccolò Canepa (Ducati) 1’59.266 (27)

10. Randy De Puniet (Honda) 1’59.270 (30)

11. Jorge Lorenzo (Yamaha) 1’59.301 (38)

12. Toni Elias (Honda) 1’59.396 (35)

13. Marco Melandri (Hayate) 1’59.493 (29)

14. Mika Kallio (Ducati) 1’59.783 (33)

15. Alex De Angelis (Honda) 1’59.785 (25)

16. Yuki Takahashi (Honda) 2’00.152 (32)

17. James Toseland (Yamaha) 2’00.234 (35)

ugrás fel