Végre elkezd?dött a játék a MotoGP katari tesztelésén, miután az els? nap az ördögé lett a rettenetes id?járási és tapadási viszonyok okán. Csillapodott a szél, motorozásra alkalmas a pálya, megfelel?ek a körülmények. Az els? órában egyedül Daniel Pedrosa maradt polgári szerelésben, a többiek mind kimentek a pályára. Helyi id? szerint este hétkor Valentino Rossi és Casey Stoner neve szerepelt az els? két helyen, a mez?ny egy másodpercnyire leszakítva.
19 óra helyi id? szerint: A szokásos történet, mondatnánk, ha nem tudnánk, hogy ez egy tesztelés második – ha úgy vesszük, els? – napja-estje, és annak is csak az eleje. Mögöttük a két Suzuki, jelezve, hogy a sepangi eredmények nem a véletlen számlájára írhatóak.
|
|
Misztikus hely
|
Újdonság, hogy Randy De Puniet és Lucio Checchinello alakulata egy olyan rendszert tesztel, ami az els? fékkart védi a kifejezetten balesetveszélyes küls? mechanikai behatásoktól, az olyan ‘kontaktoktól’, amik Barbera tavalyi bukását vagy a tavalyel?tti barcelonai rajtbalesetet okozták.
|
|
A helyzet helyi id? szerint este hétkor 1. Rossi (Yamaha) in 1’58”899 (15 kör) |
20 óra. Stoner az élen két óra után a Losailon: tizenegyedik mért körében 1’58’275-öt megy az ausztrál, ezzel majd’ két tizedet ver Vermeulenre (1’58”430), Rossi a harmadik helyen tanyázik ekkor. Valentino sztahanovistaként dolgozik, 24 kört teljesít százhúsz perc alatt (a munka h?se érdemrend próbaid?s aranykeresztje Lorenzóé, mérlege 29 forduló). És még a sisakja is új, lentebb adunk róla egy közelit.
|
|
A gyermeki tekintet a vasárnap esti es?nek szól
|
Melandri a középmez?nyben tud maradni, a hetedik eredmény az övé. Kijön a pályára Pedrosa is, azaz a Katarban jelenlév? tizenhét versenyz? közül már mindenkinek van legalább egy teljesített köre. Javítani azért még van mit: nagyjából három másodpercet kéne faragni, hogy Stoner tavalyi pályacsúcsa közelében legyünk (1’55”153).
|
|
Este nyolc 1. Casey Stoner (Ducati) 1’58.275 (11 kör) |
21 óra. Féltávnál kezdenek érdekessé válni a dolgok. Stoner fentebb említett rekordja ugyan továbbra is távol, se a forgalomnak hála tisztul és gumizódik a pálya, azaz gyorsulnak a srácok. Helyi id? szerint fél kilencig kell várni, hogy meglegyen az els? bukás, az áldozat Chris Vermeulen, illetve inkább a totálkáros GSV-R, hiszen az ausztrálnak nincs baja.
|
|
Tolják
|
Rossi és Stoner váltogatják egymást az élen, az olasz ráadásul körszámban is élen jár. A Ducati-box bevetette a karbon leng?villát, ami gyönyör?szép. Egyel?re Hayden dolgozhatott vele. Az amerikai exvilágbajnok összehasonlító tesztet végez a hagyományos és az új alkatrész közt. Edwards továbbra is az els?k között, Capirexék továbbra is versenyképesek.
Fent említett két boxban szinte teljes a harmónia, ami nem mondható el minden istállóról, sajnos. Itt van mindjárt a HRC-garázs, benne Pedrosával és Dovival, akik leveg?nek nézik egymást és semmit sem kommunikálnak a másikkal. H?vös a hangulat. Dovizioso 18 körnél jár a félid?ben, nem nagyon er?lteti a tempót, de nem is kell.
Akik mintha bajban lennének: Lorenzo – aki pedig MotoGP-s debütálása napján a katari pályán pole-ból indult és dobogón végzett – , Toseland papa pedig, akárcsak Malajziában, most is a sereg végén halad és szemmel láthatóan szenved. Colin Edwards meg csak mosolyog. Melandri jóformán minden egyes pályára lépésével javul a Hayatével (beh furcsa lesz hozzászokni ehhez a névhez, de hát így hívják).
|
|
Este kilenc 1. Valentino Rossi (Yamaha) 1’57.747 (39 kör) |
Legutóbbi hozzászólások