EST. 2002

Katar: Supersport

Hondák, Yamahák és egy Ducati: a nevek kicserél?dtek a 2005-ös Supersportban, de a ‘m?szaki alapfelállás’ mit sem változott. A katari els? – és a bajnokság kezdetéig utolsó – közös tesztelésen a CBR600RR villantotta a legnagyobbat Sebastien Charpentier révén. A francia ragyogó 2’04”716-os kört futott, azaz egy b? másodperccel jobbat, mint az ugyanolyan motort vezet? csapattárs, Michel Fabrizio. A kettejük közti különbség azért csalóka lehet, hiszen az olasz más típusú gumikkal ment. Ritmusában legalább annyira gyors, mint a Ten Kate Hondához frissiben került Charpentier. A holland csapat lépéshátrányban van az SBK-ban, a Supersport kategóriában viszont szemlátomást nagy el?nnyel bír a vetélytársakkal szemben.

A Yamaha reményeit Kevin Curtain és a jelenleg még sérült Broc Parkes tartják életben, míg a Ducati Gianluca Nannelliben bízhat, miután Lorenzo Lanzit a Superbike-ba küldte. Ami a dohai két nap után egyértelm?: idén is a Hondát kell megverni a 600-asok viadalában. A második napon Charpentier egy másodperc feletti id?t osztott a második helyezett márka- és honfitárs Foret-re. Fabrizio, aki az els? napon tartani tudta a lépést a derék Sebastiennel, ‘elfogyott’ a másodikra: egész pontosan az els? gumi fogyott el: ‘Nem tudtam olyan abroncsot fölrakni, ami négy-öt körnél tovább tartott volna.’ Szóval gondok, megoldandó feladatok is vannak dögivel. Charpentier sem mosolyog, pedig ezúttal tényleg agyonvert mindenkit. Viszont megpróbálkozott egy versenyszimulációval, és a 11. kör után csúnyán elkezdtek n?ni a köridejei.

Az ausztrál Kevin Curtainnek hála, van egy Yamaha is az els? háromban; sokkal rosszabbul ment viszont Broc Parkes-nak, aki minimotorozás közben törte kezét még korábban. Talán sokan emlékeznek, tavaly a Superstock Európa-bajnokság finisében Gianluca Vizziello követte el azt a végzetes hibát, hogy minimotorozásra adta a fejét. Neki az a húzás a bajnoki címébe került: azért a helyzet most kevésbé drámai.

Harcosságának adta jelét a Ducati, amely a mez?ny leggyorsabb gépe: a 749R 280 km/ó-jához képest a Yamaha és a Honda kb. 5 km/ó-val vanak elmaradva. Nannelli a hatodik id?vel zárta a katari próbát, de ‘versenyritmusban nincs messze a többiekt?l, és készül a meglepetésre’.

1. Sebastien Charpentier (Honda) 2′ 4”259, 2. Fabien Foret (Honda) 2′ 5”083 3. Kevin Curtain (Yamaha) 2′ 5”194 , 4. Michel Fabrizio (Honda) 2′ 5”295, 6. Gianluca Nannelli (Ducati) 2′ 5”917, 7. Stephane Chambon (Honda) 2′ 6”271, 8. Broc Parkes (Yamaha) 2′ 6”436

ugrás fel