Ahogy n?tt a h?mérséklet, úgy lett forróbb a hangulat is Katarban, az SBK-teszt utolsó felvonásán. Húsz fok körüli küls? h?fok, 28 fokos aszfalt. A pilóták és m?szakiak legnagyobb problémáját továbbra is a sivatagi homok jelenti, amit még javarészt a csapatok érkezése el?tt dúlt viharok hordtak a ringre. A reggel során Troy Bayliss – ugyan ki más – adta meg az alaphangot egy 1’58’1-gyel, új pályacsúccsal, mintha ez a világ legtermészetesebb dolga lenne. A délután során versenyszimulációt végez az ausztrál, aminek során hétszer megy be körrekord alá a legpuhább versenygumikkal. Biaggi a Suzuki K7-tel a harmadik felvonás során sem tudta tartani a lépést a Ducatival, egyszer?en nem volt elég jó hozzá a csomagja, ahogy Kagayama sem alkotott semmi maradandót, s?t a japán egy mp fölött kapott új csapattársától. Max 1’58’9-et futott a puha gumikkal, versenytempója 2’00’0 körül volt, nagyjából akár Baylissé.
A teszt tanulsága, hogy a 2007-es szezon nem a Ducati és a Suzuki párbajáról fog szólni, már amennyire ezt el?re látni lehet. A Yamaha ugyanis remekül halad az R1-gyel, azzal a motorral, ami elszaporíthatja a ráncokat a vetélytársak homlokán. Az iwatai motor jó, de az igazi ritmusváltást Troy Corser hozta meg, aki suzukis helyét éppen Biagginak adta át, s emiatt egy kissé furcsán érezhette magát. Az ausztrál 1’58’9-ig faragta idejét, ez azonos az olasz jövevény idejével. Corser is gyors, nagyon gyors volt a versenyszimuláción.
A téli felkészülés során ragyog a csillaga Lorenzo Lanzinak, aki felemás emlékeket ?riz a katari pályáról, a februári verseny hétvégéjén ugyanis nagyot esett. A történteket úgy t?nik, feldolgozta, mert 1’59’3-nál állította meg az órát, versenytávon hasonlóan gyors, mint ducatis csapattársa. Ám a Kawasaki is öles léptekkel közelíti a mez?ny elejét: Regis Laconi 1’59’2-t ment a puha abroncsokkal, a long run során is megfelel?en körözött, igaz, nem olyan sebesen, mint a két Troy. Csapattársa, Nieto egy délutáni motorhiba miatt nem tudott úgy remekelni, mint az elmúlt napokban tette.
James Toseland is kemény ellenfél lesz a Hondával. Az 1’59 körüli fordulókat az angol is hozta; a CBR-RR gondja, legalábbis a Losailon az els? gumi folyamatos elfogyása. ‘Kihívás lesz eljutni a tizennyolc körös verseny céljáig’ mondja Toseland, aki 2006 februárjában nyerte az egyik felvonást a Doha melletti pályán.
Statisztaszerep jutott ezen a háromnapos eseményen Noriyuki Hagának, hiszen minden figyelem az újonnan érkezett egykori világbajnokra, Corserre vetül, arra a pilótára, aki talán az els? vb-címet szállítja majd a Yamaha Italiának. Hosszú út áll még Roberto Rolfo el?tt is, aki még csak ismerkedik új motorjával. ‘Ausztráliában jobb lesz a helyzet’ ígéri a fiatal olasz. Folytatás Phillip Islanden, január 13. és 15. között.
Körid?k
|
SUPERBIKE : 1. Bayliss (Aus-Ducati) 1’58”1; 2. Biaggi (Ita-Suzuki) 1’58”9; 3. Corser (Aus-Yamaha) 1’58”9; 4. Laconi (Fra-Kawasaki) 1’59”2; 5. Lanzi (Ita-Ducati) 1’59”3; 6. Toseland (GB-Honda) 1’59”4; 7. Haga (Jap-Yamaha) 1’59”7; 8. Kagayama (Jap-Suzuki) 2’00”1; 9. Nieto (Spa-Kawasaki) 2’00”5; 10. Rolfo (Ita-Honda) 2’01”7. SUPERSPORT : 1.Curtain (Aus-Yamaha) 2’02”5; 2. Parkes (Aus-Yamaha) 2’02”6; 3. Nannelli (Ita-Ducati) 2’03”3; 4. Foret (Fra-Kawasaki) 2’04”5; 5. Riba (Spa-Kawasaki) 2’05”2 |
Legutóbbi hozzászólások