EST. 2002

Kawasaki Z: túl a negyedik ikszen

A 903 köbcentis Kawasaki Z1 volt a Z-széria els? darabja, mely idén, 2012-ben ünnepli negyvenedik születésnapját. Talán nem árulunk el újdonságot azzal, hogy a motor ikonná vált, ?sgénjei pedig még ma is jelen vannak Akashi aktuális motorjaiban: kétséget kizáróan történelmi jelent?ség? modell volt.

A kipufogó vonalvezetése, a tank vagy a farokidom dizájnja az 1960-as évek végén született meg ötletként Gjuicsi ‘Ben’ Inamura fejében, ? és lelkes tervez?csapata jegyzi az eredeti Z1-et. A vízh?tést 2003-ban kapta meg a Z1000-es modell, és persze a technika fejl?désével jutottunk el ahhoz a szinthez, amit a Z750R vagy a mostani ezres Zé képvisel. A Z család negyvenedik jubileumát illetve a a Z1 1972-es európai bemutatkozásának évfordulóját a Kawasaki egy egész rendezvény- és akciósorozattal ünnepli, amely októberben tet?zik majd a németországi Intermot kiállításon, ahol a széria klasszikus példányait állítják ki standjukon a zöldek.

Kawasaki Z1

Azért változott egy s más

Több külföldi forrás idéz korabeli Z-tulajdonosokat, akik élénken emlékeznek szerelembe esésük pillanatára. Idézünk egy Franz Volkman nev?, ma hatvan esztend?s úriembert, aki az els?k között vette meg Z1-esét a hetvenes évek elején. ‘A kölni IFMA nemzetközi motorexpón láttam meg el?ször a 900-as Z1-et 1972 szeptemberében, és azonnal próbáltam rendelni egyet. Az enyém egyike volt az els?ként leszállított motoroknak, 1973 márciusában vettem át. Kértem a keresked?t, hogy azonnal értesítsen, ha megérkezett a küldemény.’

Kawasaki Z1

‘Éppen a munkahelyemen voltam, de mindent félretéve azonnal indultam a szalonba. Hogy mi volt olyan különleges a Z1-ben? A fantasztikus formáin kívül, nos, az ereje. Az akkori 82 lóerejével a legnagyobb teljesítmény? motor volt a piacon. Semmilyen más motort nem lehetett a Z1-hez hasonlítani. Minden tökéletesnek t?nt rajta, mintha a mérnökök minden egyes alkatrészét külön, kézzel készítették volna.’ 

ugrás fel