EST. 2002

Kawasaki ZX-6R: Tini Ninja

Szöveg: Benk? Zsolt Fotó: Magyar Krisztián, Kawasaki

A Motorinfo LIVE cikkben szerepl? kisfilmek adták az ihletet ehhez a teszthez. Azokra a filmekre kaptunk egy megkeresést az Instar Filmst?l, hogy ?k egy sokkal jobb filmes tesztet tudnának összehozni az eddigiek helyett. És igazuk lett. Mivel a Hungaroring most zárva van a Forma1 miatt, ezért a Kakucsringre kéredzkedtünk be a forgatás idejére.

Katt a képre a videó letöltéséhez (.wmv, 70 MB)

 

A tesztben szerepl? ZX6-os Kawasakival már volt szerencsém kb. két hónapja a Hungaroringen is motorozni, de a futóm? beállításai miatt mindenképpen ki akartam próbálni még máshol is, miel?tt írok róla. Erre most nyílt alkalom azóta. Nem bántam meg, hogy ennyit kellett erre a tesztre várni, mert most abszolút pozitívan szálltam le a kis harcosról.

Küls?
Szeretném idézni Varga Szabolcs kollégám találó hasonlatát, miszerint ez egy bagolyra hasonlít. Mármint az eleje. A lámpák elhelyezkedése a kis helyzetjelz?vel tényleg egy baglyot idéz. Szerintem ez a legjobban kinéz? ZX6, ami eddig a Kawasaki Heavy Industries futószalagjait elhagyta.

Kawasaki ZX-6R

Jó hosszúra sikerült a fejidom, ami jobban eltereli a menetszelet a vezet? fejér?l, ha jól behasal mögé, mint az el?z? modellen. Nekem még egy magasabb plexi simán elfért volna, mert a széria kicsit alacsony az én méreteimhez, de ezen a pályán ennek semmiféle hátrányát nem láttam. Ha autópályára kerültem volna vele, akkor ez már zavaró lett volna.

A tavalyi Intermot-on bemutatkozó Ninja, megmondom ?szintén nekem elcsavarta a fejem. Küls?re nagyon tetszik! Ha e szerint a szempont szerint kellene motort válasszak, akkor benne lenne a top 5-ben ez a zöldike.

Kawasaki ZX-6R

Igényes, ahogy az alumínium öntvények nem a legegyszer?bben kivéve az önt?formából kerültek föl a motorra, hanem szépen meg vannak munkálva, gondolok itt a föls? kormánykiflire. A lábtartókonzolok sem egyszer? öntvények, hanem valami kis variáció mindegyiken megtalálható.

Szép a m?szerfal is, amir?l lekerült a digitális kijelzés? fordulatszámmér?, és átvette a helyét egy analóg fehérszámlapos óra, amiben a fokozat számláló is megtalálható. A hátsó rész is szemet gyönyörködtet? (legalábbis nekem) és a kipufogó dob alá került hátsólámpa megoldás sem zavaró.

Motor/váltó
A nemzetközi porondon elég jól kezdett a ZX6 a versenyeken, és a sajtóanyagban is 131 lóer? szerepel, így joggal gondolhattam, hogy ez milyen jó er?s lehet. Bevallom, ez egy kicsit csalódás volt. Egy kicsit gyengébb a tavalyi modellnél, és ráadásul úgy, hogy az alsó fordulatszámokon nem szeret menni. Igaz, hogy ez a karakterisztika pályára való, de mi van akkor, ha egy lassú kanyarban 8.000-alá esik a fordulatszám? Semmi. Meg kell várni, hogy a motor felpörögjön, mert csak úgy lehet vele rendesen kigyorsítani, vagy egy rövidebb áttételt kell felszerelni.

Kawasaki ZX-6R

Ez akár jó is lehet, ha éppen a városban lassú tempóval kell pötyögni. De ki az, aki csak ezért venne meg egy ilyen motort. Ennek az lenne a feladata, hogy minden fordulatszámnál jól toljon, mert ez mégis csak egy utcai motor, amit ha kell, akkor pályán is szívesen használ az ember.

A váltó áttételezése is versenymotoros, b?dületesen hosszú egyes fokozattal, amit a kazettás rendszernek köszönhet?en egyszer?en lehet variálni. De az szerencsésebb lenne, ha az variálna, aki egy-egy pályához akarja ideálisan bel?ni az áttételt, ne mi egyszer? halandók szívjuk ezt meg. A kapcsolgatás öröm a váltókarral, se nem kemény se nem puha. Pont jó.

Váz/futóm?
A végre jól beállított futóm?vel élvezet volt motorozni a kakucsi pályán. Ez motor nem igazán egy ilyen rövid és kanyargós pályára való, de nagyon jó volt itt vele kanyarogni. Egyik kanyarból egyb?l jön a másik, és a két egyenes is pont csak annyira hosszú, hogy egyszer-egyszer jól ki lehessen forgatni a második fokozatot. Az óra járásának ellenkez?en mentem, így az egyenesek után mindig jobbos kanyarok jöttek, majd bal-jobb-bal kombináció következett.

teszt Kawasaki ZX-6R

Majd megint jobb-ball és egyenes. Ez így ment vagy 40 körön keresztül a 40 fokban, de legalább élveztem és nem kellett a motorral küzdenem. Pedig egy kicsit túlsúlyos a kicsike. Ebben a szupersport kategóriában a legnehezebb 167 kilogramm szárazon. A futóm? elöl Showa villát kapott, aminek már lehet állítani a gyors és lassú csillapítását is, a legújabb követelményeknek megfelel?en.

 
 
 

Els? futóm? (gyári érték)

Hátsó futóm? (gyári érték)

Húzó fokozat (fels? állítás)

1,5 (1,5)

19 (19) teljesen betekertt?l

Nyomó fokozat (alsó csavar)

1 (1,5) teljesen betekertt?l

Gyors 2,5 (2,5) teljesen betekertt?l

Lassú 2 (2) teljesen betekertt?l

 

El?feszítés

7,5 (5) 180mm teljesen kitekertt?l

 

 

Hátul is hasonlóan igényes rugóstag dolgozik. A Hungaroringen az el?z? beállításokkal azt éreztem, hogy nem volt egyensúlyban a motor eleje és a hátulja, de mostanra ez teljesen megsz?nt. A helyes beállításokat a fenti táblázat tartalmazza.

Kawasaki ZX-6R

A 17 colos felniken Dunlop D209GP gumik feszültek, amikre soha nem tudok panaszkodni. A legtartósabb és a legtapadósabb gumik, amik léteznek, és ezzel a motorra is jól összefértek. Igaz ezen hátul 180/55 17 es gumi volt, amit?l sokkal kezesebb az egyenesekben, mintha 190/60-as lett volna rajta. Ahhoz már kellene a kormánygátló, de így ebben a konfigurációban nincs rá túlzottan szükség. Bár jobb megel?zni a bajt, és felrakni rá egyet, nehogy egy gödörb?l való kigyorsításon túlzottan beszitáljon az eleje.

Fék
Már szériában is elég jó kemény fékkel vértezik fel a Kawasakikat, de most az új modellen a régivel szemben, már a Tokico féknyergek helyett radiális Nissineket találunk a teleszkópokra csavarozva. Ez jól m?ködött itt is és a Hungaroringen is, ahol sokkal nagyobb tempónál vizsgáztattam ezt az alkatrész együttest.

Konczig ZX-10 by Trix
 

A hungaroringi teszten kölcsön kaptam a ZX kupában induló Konczig Csaba ZX10-es Kawasakiját 3 kör erejéig. Csaba a versenyeken a mez?ny elején, elég jó körid?kkel szokott menni, az ellenfelek el?tt. A motor teljesen fel van készítve a stock1000 szabályi szerint, a beépített alkatrészek listája alább található. Így nem csoda, hogy a borzalmasan er?s gép versenyképes a ZX kupában.

teszt Kawasaki ZX-6R

A borzalmasan-t szándékosan írtam, mert a kis 600-as után olyan volt, mintha minden kigyorsításon az életemért küzdöttem volna. Ezt a karnyújtogató teljesítményt aránylag jól átviszi a WP rugóstag az útra a kanyarodás öröm vele, de az, hogy harmadikban még simán egykerékre áll, ami nem éppen a könnyed vezethet?ségnek kedvez. Igaz, hogy 180 lóer? alatt van kicsivel keréken a nagy Ninja, de ez így sok volt az élmény egyszerre és gyorsan visszavittem, nehogy valami baja legyen. Inkább meghagyom Csabának ezt az örömöt, az én karjaim már így is elég hosszúak…

A motoron a következ? változtatásokat hajtottak végre:
– Els? féktárcsa szegecsek cseréje (Floater)
– Spiegler fém fékcs? természetesen 5.1-es olajjal
– Ferrodo XR versenyfékbetét
– Arata komplett titán rendszer www.arata.hu
– Arata minden irányban állítható lábtartó www.arata.hu
– Power commander 4 térképes beállítással 179,1 LE hátsókeréken,
– Sebimoto komplett idomzat, többek között a TenKate csapat beszállítója
– Racetech els? futóm? komponensek. Rugó, húzó és nyomó szelepek cseréje.
– WP hátsó gátló hidraulikus el?feszítéssel.
– WP kormánylengéscsillapító
– RK 520 GXW könny? lánc Carat Ergal lánckerékkel
– Dunlop 209GP gumiabroncs

Mindezeket a termékeket megvásárolhatjátok, illetve bármilyen motort átépítethetitek a Trix-M Kft.-nél.

Trix-M Kft.
+3612973328
www.arata.hu

Összegzés
Azt tudomásul kell venni, hogy ez egy üt?s koncepció, amit kifejezetten pályára terveztek. Ha az utcai alkatrészeket és az euro3-as norma követelményeinek megfelel? kipufogót levennénk róla, mindjárt versenysúlyánál lenne a kicsi Ninja, de utcán kénytelenek vagyunk ezekkel a sallangokkal együtt motorozni vele. Amire kifejlesztették arra tökéletesen alkalmas. F?leg az elvakult Kawasaki fanoknak, akiknek nem számít, hogy nincs nyomaték, csak az a lényeg, hogy zöld legyen. Egyébként nekem is kellene…

M?szaki adatok
 

Motor: vízh?téses, négyütem?, 16 szelepes DOHC, soros négyhengeres
Lökettérfogat: 599 cmł
Furat x löket: 67 x 42,5 mm
Kompresszióviszony: 13,9:1
Max. teljesítmény: 125 LE 14 000 1/min-nél, 131 LE 14 000 1/min-nél RAM Airrel
Max. nyomaték: 66 Nm 11 700 1/min-nél
Keverékképzés: DFI, dupla injektor soros benzin-befecskendezés
Kuplung: többtárcsás, olajfürd?s, csúszó
Váltó: hatfokozatú
Véghajtás: lánc
Váz: préselt alumínium hídváz
Els? futóm?: 41 mm-es fordított teleszkóp, teljesen állítható rugóel?feszítés és húzó-nyomó lengéscsillapítás, 120 mm-es rugóút
Hátsó futóm?: Bottom-Link Uni-Trak gázos központi rugós tag, teljesen állítható rugóel?feszítés és húzó-nyomó lengéscsillapítás (a nyomónál a gyors és lassú fokozat is állítható), 133 mm-es rugóút
Gumik: 120/65 ZR17 elöl, 180/55 ZR17 hátul
Els? fék: 300 mm-es dupla tárcsafék, radiálisan szerelt négydugattyús féknyereg, hullámos féktárcsák
Hátsó fék: 200 mm-es tárcsafék, egydugattyús féknyereg, hullámos féktárcsa
Méretek (H x Sz x M): 2105 x 720 x 1125 mm
Tengelytáv: 1405 mm
Villaszög: 25°
Utánfutás: 110 mm
Szabad magasság: 125 mm
Ülésmagasság: 820 mm
Üzemanyagtank térfogata: 17 liter
Száraz tömeg: 167 kg
Ára (reg. adóval): 2 629 000 Ft

 

ugrás fel