EST. 2002

Kémfotó a 2012-es KTM Duke-ról

Egy lelkes és éles szem?, jó helyen jó id?ben járó osztrák motoros barátunknak köszönhetjük a lenti kémfotót, amelyen szinte minden kétséget kizáróan a jöv?re bemutatásra kerül? új (nagy) Duke-ot csodálhatjuk meg.

A prototípus KTM-eken el?szeretettel alkalmazott „igénytelenfekete” színösszeállításban pompázó tesztpéldány látványa azonban kissé lehervasztotta a bennünk él? hülyegyereket, ugyanis a jelenleg kapható Duke 690-nel összehasonlítva ez az új változat már alig t?nik „Ready to Race-nek”, mondhatni a KTM kihúzni készül a Herceg méregfogát.

KTM Duke 2012?

Sportosságból visszafogottabbnak, üléspozícióját tekintve csupaszmotorsabbnak, kényelmesebbnek, és az új helyre húzott kipufogó miatt nem utolsó sorban sokkal alacsonyabbnak ígérkezik az új KTM Duke

A jelenleg kapható Duke nem más, mint egy rugóút-csökkentett szupermotó, annak minden jó és rossz tulajdonságával, noha a KTM mindig is nakednek mondta. Most azonban stílusváltás el?tt áll a típus, és végre (?) valódi csupaszmotoros jellemz?ket kap: a krosszos (szupermotós) jelleg? ülést egy kétrészes nyereg váltja, láthatóan az eddiginél sokkal nagyobb ül?felülettel f?leg az utas számára.

A tank és a fejidom mintha egyenesen a Duke 125-r?l származna, bár utóbbit lehet, hogy csak a tesztfázis idejére kapta meg a prototípus megtévesztés céljából és a szériapéldányokon már visszatér a Duke-okra mindig is jellemz?, a kezdetekben vízszintesen, manapság függ?legesen elrendezett dupla kerek lámpa.

 
A jelenlegi változat szerintünk sokkal vagányabb

Amennyire az a képr?l megállapítható, a CrMo térhálós cs?váz és a nyitott leng?villa marad változatlan, de ha az új 690-es típussal hozni akarják a beígért 70 lóer?s teljesítményt, a KTM mérnökeinek mélyen bele kell majd nyúlni a tudásládába. Jöv?re lép életbe ugyanis az Euro4-es környezetvédelmi el?írás, ami sokkal szigorúbb a mostani EU3-asnál. (Az Euro5-öt egyébként 2020-ban fogják bevezetni az Unióban, a gyártók már most izzadnak t?le, senkinek, semelyik jelenleg gyártott motortípusnak sem lesz könny? teljesítményvesztés nélkül elérni azt a szintet).

A legfelt?n?bb újdonság a 2012-es Duke-on mégis a kipufogó lesz, ami a blokk alól átvándorolt jobb-hátra. Valószín?leg a KTM ezzel a megoldással tudta le LC4-es er?forrásának Euro4-esítését, ugyanis az új hátsó dob mellett (ami szemre kb. ugyanakkora, mint a mostan változat blokkalattija) hagytak az er?forrás alatt is egy kis el?-tompító dobot, hiszen mint tudjuk, a nagyobb kipufogó = kevesebb károsanyag-kibocsátás.

A 2012-es KTM Duke szériaváltozatát várhatóan a szokásos ?szi, nemzetközi kétkerek? expókon láthatjuk majd él?ben el?ször.

ugrás fel