EST. 2002

Kémfotó: miben sántikál a Morini?

Érdekes jelenséggel találta szembe magát Itália vezet? motoros orgánuma, a Motociclismo újságírója, aki az adriai versenypályán húzta volna épp fejébe a bukót, amikor valami nyers kéthengeres b?gés ütötte meg a fülét.

Morini – mormolhatta maga elé, és már várta is az el?tte elrongyoló vizuális élményt egy sporthasználatra átalakított Corsaróról, mondjuk.

Nagyjából stimmelt is – felt?nt egy vörös objektum, ami kanyarról kanyarra f?zte magát át a t?le elvárható agilitással. Csakhogy: jobban megnézve nem Corsaro volt az. Jobban hasonlított egy fejidom nélküli, két kipufogóval ellátott Granpassóhoz. A zsurnaliszta szagot fogott, és láss csodát, a boxban a Moto Morini fejlesztési elitalakulatát találta.

Ez er?sítette a gyanút, hogy a Corsaro-Granpasso vegyesfelvágott talán több, mint egy egyedileg átalakított hobbimotor. A tesztelést vezet? morinis f?mérnök természetesen igyekezett el?ször tagadni, majd, látva vesztét, bagatellizálni. „Éppen a fékbetétekkel bajlódunk. A kezdetben alkalmazott keverék nagyszer?en m?ködött pályán, de túl agresszív volt a közúti használat során. Szóval kell egy kis id?, amíg az ember megtalálja a helyes megoldást. A futóm? nagyon tetszik, kimondottan az eleje.” Merthogy, mondani sem kell, a derék mérnökember a beszélgetés végére megtörik, és töredelmesen bevallja, hogy egy teljesen új motorról van szó.

Ami els? blikkre egy „országútiasított” Granpasso, 17-es felnikkel, újragondolt felfüggesztésekkel, egyblokkos Brembo féknyergekkel, evo-Öhlins rugóstaggal hátul, funbike-stílusban egy kicsit (?) hypermotardosan, és az er?teljes Corsa Corta blokkal nyerge alatt.

Távolodás a túrázós vonaltól, közeledés a nyers sportossághoz, sportos nyerseséghez. A mérnök úr persze ennél sokkal többet tud, és sokkal pontosabban is fogalmaz: „A kiindulási alap nem a Corsaro, hanem a Granpasso modell. A különbségek mélyrehatóak, a futóm? és a blokk is alapvet?en változnak. A Granpasso megörökli a 9 ˝, 1200 Sport, Scrambler 1.200-as legömbölyített – de kábé 10 LE-vel mégis er?sebb – motorját.”

ugrás fel