EST. 2002

Kémfotó: Triumph Daytona 675

A legnagyobb brit motoros hetilapnak, az MCN-nek küldték be azokat a mobiltelefonnal, mozgás közben l?tt (ezúttal tényleg igazi) kémfotókat, melyeken kétséget kizáróan az új Triumph Daytona 675 figyelhet? meg közúti tesztelés közben. A képek min?sége lehetne jobb is, de néhány részlet így is kivehet?.

A legkézenfekv?bb újdonság a hátulnézeti fotóról szinte ördít: elt?nik az ülés alá húzott kipufogórendszer. A farokidom emiatt több számmal összement, az eddig lefelé görbül? mosolyt formázó, vízszintes hátsó helyzetjelz?/féklámpát egy, a KTM RC8-asára emlékeztet?, hegyesen hátrafelé néz? lámpa váltja fel, a kipufogót pedig a jobb lábtartó mögött, egy aprócska kilép?nyílásként vehetjük észre.

A fenékkipufogó elhagyásának több oka van. Egyrészr?l így sokkal kisebb a motorost és a netán a bélyegnyi hátsó ülésre felmerészked? alkalmi utast ér? h?terhelés, másrészr?l a kezelhet?séget is javítja, hiszen a motor tömegét központosítja – a súlyos részek minél közelebb vannak a motor tömegközéppontjához, annál jobban uralható. Igaz, hogy egy kipufogódob csupán néhány kilós tétel, de a régi (mostani) helyén, messze hátul, az ülésen túl elég távol van a tömegközépponttól, bezzeg, ha az egész rendszert a motor alá teszik, azzal biztosan sikerül növelni némileg a motor agilitását.

A még rosszabb min?ség? el?röl készült képen mintha egy új fejidom nézne vissza ránk (a fotó annyira szörny?, hogy egyértelm?en nem merjük kijelenteni, noha egy új modellnél egy új formájú idomzat kötelez?), és mintha a tükröket is alumínium szárakra tették volna – hacsak nem kínaikrómot (értsd, ezüst m?anyagot) használnak, de ez a 2011-es, leginkább az anyagmin?ség javítását célzó Triumph modellfrissítésekb?l kiindulva nem valószín?.

Az oldalnézetbe sajnos belelóg a kémfotózó autójának ajtaja, ezért pont a legtöbbet eláruló néz?pontból l?tt kép használhatatlan, de az azért kiderül, hogy az oldalidom és a plexi biztosan újak, illetve a Daytona 675R-en pirosra festett térhálós segédvázat már nem csövekb?l hegesztik, hanem a vázhoz hasonlóan öntik – a Triumph Tajvani önt?üzeme kapacitásának kihasználtsága biztos javul ezáltal.

Állítólag a Hinckley-i Triumph-raktárban már alig áll Daytona 675, egyes piacokon már nem is lehet utánrendelni az apró kis háromhengeres sportmotorból, ez pedig arra enged következtetni, hogy legkés?bb az ?szi nemzetközi kiállításokon be fog mutatkozni az új Daytona. Ezt látszik alátámasztani a lefotózott tesztmotorról hiányzó álcázás is.

A Daytona 675-ösön, 2006-os bemutatása óta – a tavalyel?tti ráncfelvarrást is figyelembe véve – ez lesz az els? nagyobb, elvileg minden részletet érint? átdolgozás. További infók, ahogy jönnek…

ugrás fel