EST. 2002

Két változatban érkezik a 2015 Yamaha YZF-R1

2009-ben jelent meg a Yamaha sportmotorja, az YZF-R1 legutóbbi változata, nem számítva a néhány évvel kés?bbi apróbb módosításokat. Az új modellt Sydney-ben, az Eastern Creek International Speedway-en fotózta le az Australian Motorcycle News.

Az a hír járja, az új R1-b?l két változat készül, az egyik egy normál utcai verzió, a másik egy kihegyezett változat a verseny-homologizáció kedvéért, hasonlóan a Ducati 1199 Panigale S-hez és a BMW HP4-hez.

A hírek szerint a Yamaha a soros, négyhengeres blokkra épít, aminek teljesítménye a „komoly” változatban 233 LE lesz. Ez a szám meglehet?sen impresszív, és talán a valóságtól sem teljesen elrugaszkodott, ha figyelembe vesszük, hogy az iwatai gyártó visszatérni tervez a Superbike Világbajnokságba, és az új szabályok értelmében a gyártók kötelesek lesznek megnövelt teljesítmény? modelljeiket is homologizálni, a blokkmódosítás lehet?ségei pedig er?sen korlátozottak lesznek. Ez azt jelenti, hogy a hegyes változatból is el kell adniuk egy bizonyos mennyiséget ahhoz, hogy azt versenyzésre használhassák, ami jó hír azoknak az utcai motorosoknak, akik gyakorlatilag verseny-szint? motorral vágynak közúton közlekedni. Ennek tudatában biztosra vehet?, hogy az új R1-ben benne lesz minden földi jó felfüggesztés, fékek, kipufogórendszer és kerekek tekintetében.

2015 Yamaha YZF-R1 spy

Az utcai változatot illet?en sincs okunk aggodalomra, a szerényebb gép 200 lóer?s teljesítménye is igen szép, és kipörgésgátlót és elektronikusan állítható futóm?vet az is kap. Az utcai változaton jelenik meg a Yamahák között el?ször a DTC kuplung.
A megjelenést illet?en a kissé homályos képek alapján úgy t?nik, az új R1 az R6-tól vette az inspirációt, de a további részletekre még várnunk kell.

A Yamaha YZF-R1 fontos lépés a Yamaha számára, hisz a kategóriában az utóbbi években riválisai igencsak meger?södtek, f?leg a Kawasaki Ninja ZX-10R, épp itt lenne az ideje, hogy a Yamaha visszavágjon.

A hivatalos bemutatkozás az ?szi kiállítások valamelyikén, az EICMA-n vagy az INTERMOT-on várható. Alig várjuk!

ugrás fel