Mindkét 450-es terepmotor er?forrásának alapja a 2002 évi SX 400 motor blokkja,melynek enduró testvérével Juha Salminen Világ bajnoki címet szerzett saját kategóriájában illetve az összevont bajnoki címet is megkaparintotta.Az alap tehát kiváló volt.
A két motor fejlesztése azonban a két kül?nböz? sportág létfontosságú követelményeinek megfelel?en egymástól független irányban folyt.
A motorblokkon eltér? változtatásoknak köszönhet?en a két paripa er?forrásának paraméterei különböznek egymástól.
Az SX 450-b?l a mérnököknek az el?z? évi 520 SX teljesítményét sikerült ki préselniük
KTM 450 SX
A cross masina új radikálisan rövid löket? 95*63.4 furat/löket arányú motorral bír.A f?tengely és a hajtókar könnyített molibdén-acél ötvözetb?l készült ,igy ezen alkatrészek összességében 1.5 kilóval könnyebbek mint a 2002-esSX 400 volt.
A modifikált hengerfej,a megváltozott bütykös tengely,a titán szelepek,a könnyebb szeleprugók és az új Keihin FCR MX 41 karburátor a szintén segítenek a nagy teljesítmény elérésében.
A motor 4 fokozatú váltót kapott és a kipufogó is könnyebb lett. Ezen fejlesztések eredménye lett a könnyen motorozható de nagyon er?s versenygép.
EXC 450 verseny enduro er?forrásának kialakításakor ,egy könnyen kezelhet?,széles fordulatszám tartományban használható, lineáris teljesítmény volt az els?dleges szempont. Ennek megfelel?en a cross modell extrém rövid löketéhez képest,az EXC 89*72-es furat/löket aránnyal bír.
Ezen kívül a karburátor is más MX FCR 39-es.Természetesen az enduró igénybevételhez alkalmazkodva ez a tipus 6 fokozatú váltót és önindítót is kapott.Speciális kiegészít? a többfunkciós sebességmér?,melynek vezérl? egysége a kormánymarkolat közelében is elhelyezhet?.
KTM 525 SX
2003-ra az MX VB tapasztalatai alapján az összes modell váz és futóm? átalakításon esett át.Hihetetlen de az SX és azEXC futóm?ve megegyezik.mindkét motor villaszöge 63.5 fok.A fékek azonosak de hátul új fejlesztés?ek.Mindkét paripa,új 48-as White Power USD els? teleszkóppal kerül forgalomba.Az els? tengely,valamint az els? és ahátsó kerékagy is vastagabb,er?sebb lett.
Az SX kónuszos Renthal,míg az EXC 12mm-es Magura kormánnyal érkezik.A várakozásoknak megfelel?en az új modellek megváltozott design-nal és m?anyag idomokkal bírnak.Szembet?n? kül?nbség azonban,hogy a 450 SX kinézete a 2002-es GP csapat jellegét idézi.A masina egyrészb?l álló hátsó résszel rendelkezik,amely magába foglalja az oldal(rajt szám) idomokat is.
Menetpróbánk során mindkét modell a várakozásoknak megfelel?en bizonyított.Vélhet?en a KTM-ek mindkét terep szakágban méltó ellenfelei lesznek az els?sorban japán konkurenciának.
Tesztpilótáink véleménye (Bitter Sándor,Tóth Ádám)megegyezett:
Az SX 450 ereje érzésünk szerint jócskán elmarad a kategóriának megfelel? japán motorokétól,a KTM viszont rendkívül könnyen kezelhet?,ezért versenyképes lehet.A fékek jók, a rugózás szintén,meglep?en könnyen kanyarodik de az egyenes futása nem túl jó.
KTM 450 EXC
EXC 450: Kimagaslóan jó enduró motor ,futóm?vének köszönhet?en a vérbeli motocross pályák sem okozhatnak neki gondot.Szerintünk ezzel a tipussal a KTM jó eséllyel pályázhat egy újabb VB címre.
M?szaki adatok: KTM 450 SX 450 EXC RACING
Lökettérfogat:449,39ccm 447,92ccm
Motor: 1 henger 4ütem 1 henger4ütem
S?rités: 12:1 11:1
Teljesítmény:53,9 LE 47,8LE
Furat/löket:95/63,4 89/72
Váltó:4 fokozat 6 fokozat
Rugóstagok:WP WP
Gumi abroncs:
80/100-21 elöl 90/90-21
110/90-19 hátul 140/80-18
Tank:7liter 8,5 liter
Össztömeg(benzin nélkül)
104,6kg 118,2kg
Ár:1750000ft 1812500ft
Ajánló:Aral 4t,Pirelli terep gumi,
Felsz:oakley,no fear-MOFO,AXO-superpole
Bitti
|
Legutóbbi hozzászólások