EST. 2002

Két teszt és két széria Ágónak

Az IDM Superbike bajnokságban a BMW és a Wilbers által támogatott német csapat csupán két tesztet abszolvált a szezon els? versenye el?tt: egyszer valenciában, nemrég pedig a Lausitzringen kaptak lehet?séget a pilóták – a 26 éves német reménység Phillip Hafeneger, a lengyel bajnok Ireneusz Sikora, és Rosivall Ágoston kis hazánk tapasztalt Endurance vb men?je és Ducati kupa bajnoka – hogy megismerkedjenek az új S1000RR-rel, a Pirelli gumikkal, és úgy egyáltalán az egész felszereléssel, kipörgésgátlóstul, Wilbers futóm?vestül.

Kétszer két nap nem sok, Ágostonnak és csapattársainak mégis összesen ennyi id? jutott a BMW-n a szezon el?tt. Az els? próbák alkalmával Ágó a Pirelliket tanulta: „A visszajelzései teljesen mások, mint az általam eddig használt Dunlopoknak… meg kell szoknom ?ket, illetve a futóm? alapbeállítását is be kellett l?niük.” – mesélte nekünk Ágó. Az els? spanyol tesztnapot relatív elégedettséggel zárta a magyar, de a másodikban esett két könny?t. Egyik alkalommal sem esett baja a 26 éves magyar tehetségnek, s?t, talán még eltökéltebb lett.

Rosivall Ágoston, 26, Wilbers-Witec-BMW, IDM. Hajrá Ágó!

„A valenciai tesztet a csapaton belül utolsó id?vel zártam, de ha nincs az az utolsó esés, tudom, hogy a második napra tartogatott vadonatúj szett gumival megcsíphettem volna ?ket. Most motoroztam el?ször a superbike Pirelli slickekkel, ennek ellenére tudtam a Wilbers futóm? beállításainak finomítására is koncentrálni, de miel?tt még egy jó id?re válthattam volna az egész napos munka eredményeit, egy ártalmatlan, teszteléssel együtt járó technikai mal?rb?l adódó lowside áldozata lettem. Szerencsére nem sérültem meg, és elmondhatom, hogy a két esés ellenére jó úton járok, nagy önbizalommal várom a tesztet a Lausitzringen április elején!

Ami jött is, egy kellemetlen meglepetéssel: még a Lausitz-ot sokszor megjárt Hafeneger is meglep?dött a pálya állapotán: „Ezekre a hatalmas göröngyökre nem emlékeztem tavalyról.” – kommentálta a rumplikat a német. Ágostonnak is meggy?lt a baja a pályával, nemigazán találták azt a beállítást a Wilbers teleszkópjain, ami elviselhet?vé tudta volna tenni a Lausitzring szinte már szántáshoz is hasonlítható féktávjait, íveit. „A motor hátuljával minden oké, de az eleje még nem tökéletes, f?leg itt, erre a pályára különösen nehéz jól beállítani az els? futóm?vet.” – így Ágoston.

A matricák még virtuálisak a Fehér Dívákon…

Csapaton belül Ágó a második teszten középre került: „Hafenegert?l kaptam majdnem kett?t [másodpercet], de a Sikorának adtam 2,2-?t.” – összegezte Ágoston az utolsó szezon el?tti tesztet. Hafeneger és a lengyel elméletileg kap még egy tesztlehet?séget a csapattól Oscherlebenben az április 25-én rendezett lausitzi els? IDM futam el?tt, de Ágónak egyéb elfoglaltságai lesznek most hétvégén…

Le Mans-ban elrajtol ugyanis a 2010-es Endurance Világbajnokság, ahol Rosivallt egy felkészített BMW S1000RR superbike várja; nem ugyanaz, amivel az IDM-en indul. Kis segítség a két BMW-s csapat párhuzamos „leküzdésében” Ágó számára Thomas Eckhard személye lesz, aki az IDM és az Endurance csapatban is szerepet vállalt, mint technikai direktor.

Das Team. A motor mellett balra Sikora, jobbra Hafeneger.

A hétvégi legendás 24 órás emberpróbálón Rosivallon kívül még egy magyarnak szurkolhatunk majd, hiszen kint lesz Bittink, alias Bitter Sándor is, aki több Pannónia Ringes „privát” tesztet is beiktatott – hozzá kell tennünk, sajnos csak egy elavultnak számító régebbi motorral – a hivatalos Le Mans-i, vébés tesztek el?tt. Bittert tudomásunk szerint Ágóhoz hasonlóan az összes Endurance futamra leszerz?dtette csapata, de ha pontosan nyomon szeretnétek követni a futamok, de legf?képpen Bitti életének alakulását, akkor ajánljuk a figyelmetekbe Sándor Twitter ökáuntját!

Folyt. köv., Ágó és Bitti „munkásságáról” és eredményeikr?l hamarosan… Hajrá!

ugrás fel