EST. 2002

Kiírta magát Kína a 2009-es GP-naptárból

Kezd körvonalazódni a következ? évad kalendáriuma, pedig még az idei szezonnak is épphogy az elején vagyunk – hamarosan jön majd az estorili Portugál Nagydíj, de ez egy másik történet… Szép lassan átrendez?dik a helyzet, ami a helyszínválasztást illeti a f?szervez? Dorna részér?l: a misanói és az indianalpolisi pályák befogadásával törvényszer?en meg is kell válni néhány ringt?l. Isztambultól már elköszöntünk, talán végleg – az ok itt a technikai nehézségek (szállás, megközelíthet?ség, logisztika) mellett a borzasztóan magas költségfaktor volt, amit Ecclestone úr autós versenyszériája l?tt be. Nos, jelen állás szerint az újabb búcsúzó Sanghaj impozáns aszfaltcsíkja lesz. Negyedik, egyben utolsó alkalommal láthatja vendégül idén a gyorsasági világbajnokságot az a Kína, amely forrást nem sajnálva húzta föl a legek pástját.

Ám hiába a világ legnépesebb országa a Birodalom, a versenyeken bizony nem egy lelátó foghíjas maradt. ‘Folyamatosan kevés a néz? Kínában’ – mondotta Carmelo Ezpeleta, hozzátéve: ‘Igaz, hogy a japánok minél több ázsiai futamot kérvényeztek, a valóságban ez nem lehet szempont.’ A f?nök kijelentését sokan lelkesen üdvözlik: Sanghajjal tényleg sok baj van. A pálya gyönyör?, de a kisebb kategóriák motorosai ‘elvesznek rajta’, de az még hagyján: rengeteg a panasz a szervezésr?l, nem is a sporteseményen magán, hanem úgy egyáltalán.

Persze mi, néz?k nem szembesülünk mindezzel, esetleg a korai kezdés okozhat problémát. A csapatokra viszont hatalmas kiadásokat ró a távol-keleti kiruccanás. Rengeteg ellenérvet lehet felhozni – ahogy fel is hoztak az érintettek – de itt a plusz egy: Kína még mindig egy diktatúra. A Dornától – amellyel keretszerz?dése hamarosan lejár – Peking azt kérte, eredménytelenül, hogy a Nagydíjon résztvev? újságírók és sajtómunkatársok ne nyilvánulhassanak meg semmilyen formában politikáról vagy a helyi kormányzat ténykedésér?l. A MotoGP promotere természetesen ilyet nem adhat írásba. Más kérdés, hogy a felvetés maga szégyenteljes. A Kínai Nagydíj szénája tehát nagyon rosszul áll… 2009-ben nélkülözzük, ez már biztos.

ugrás fel