EST. 2002

Kína nyitott

Zhuhaiban a kiegyensúlyozott Yamaha GMT 94 csapat nyert (Checa, Costes,
Guyot), a távol-keleti országban rendezett világesemény azonban nem csupán sportértéke
miatt jelent?s. Evidens a nyitás, amellyel a felvirágzó kínai gazdaság tágra
nyitja kapuit a világ motorsportja
el?tt.

Hogy a népköztársaság piaca maga mennyire fontos, jegyezzünk meg egy adatot:
évenként 14 millió kétkerek?t gyártanak a Föld legnépesebb országában.
Így már az is érthet?, miért látogat az endurance 2004-ben és miért látogathat
a MotoGP nemsokára Kínába.

Teljesen más a mentalitás az ázsiai országban, mint Európában, már ami a versenylebonyolítást
és -adminisztrációt iletti. Hiányosságként értékelend? a nyugati csapatok
anyag-utánpótlásának óriási késése
, ami miatt a szabadedzéseket képtelenség
volt id?ben megkezdeni.

A kínai szervezés ugyanakkor meglep?en színvonalas infrastruktúráról és
nagyon jó biztonságról adott tanúságot
. A ring, Zhuhai az ország els? állandó
versenypályája, 1996-ban állami pénzb?l és helyi vállalatok finanszírozásából
építették
. 1999-ben a Herman Tilke Társaság (vö. autósport) néhány pályamódosítás
után teljes egészében Forma1-szabványosította Zhuhait.

A Forma-3-as futamokon bekövetkezett súlyos balesetek miatt azonban a folyamat
megakadt, és Kína els? pályájának be kellett érnie a B-licensszel: ezzel
a kompetenciával Zhuhai fogadhatja az endurance és az SBK sorozatok fordulóit.
A nemzeti szövetség temészetesen mindent elkövet, hogy minél nevesebb eseményeknek
legyen helye a hatalmas országban: Sanghaj idén szeptemberben Forma-1-es Nagydíjat
rendez, Zhuhai pedig egyértelm?en lobbizik egy SBK és egy MotoGP futam jogáért.

ugrás fel