EST. 2002

Kínából érkezik a BMW G 650 XCountry blokkja

A BMW megbízik Kínában, és miért ne tenné. Miután a bajor óriásvállalat a Kymco gondjaira bízta a G 450 X blokkjának gyártását (a motor az enduró világbajnokságban is síkraszáll), most egy újabb távol-keleti beszállítóval er?síti meg állásait: G 650 Xcountry er?forrását nem az osztrák Rotax készíti ezentúl, hanem a Loncin, Chongquing város és Julongpo tartomány büszkesége. Teljesítményében, méreteiben és m?szaki jellemvonásaiban ez a motor tökéletesen meg fog egyezni az eddigivel, ‘mindössze’ az összeszerelés folyik a világ másik felén ezentúl.

A blokk (és a Loncin maga) természetesen minden létez? BMW-szabványnak megfelel, ami garancia a min?ségre és megbízhatóságra. Az egyes alkatrészek nemzetközi beszállítóktól érkeznek. A németek menedzserei szerint nem arról van szó, hogy az olcsóbb munkaer?t?l remélnének megtakarításokat: sokkal fontosabb stratégiailag, hogy megvessék lábukat Ázsiában. Ezt az operációt jelenleg alaposan megnehezíti a dollár instabil volta illetve a japán jen kedvez?tlen árfolyama az euróhoz képest.

Az Xcountry ára az európai piacon mintegy negyedmillió forintnyit mozdult lefelé: a korábbi olaszországi listaár, 8.480 € helyett kereken egy ezressel kevesebb, 7.480 € áll az idei kiadás neve mellett, tudhattuk meg a mindig naprakész Motociclismo hasábjairól. Ez nagyrészt betudható a ‘bels? konkurencia’, a kéthengeres F 650 GS érkezésének, ami márciusban jön ki 8.500 euró körüli ellenértékkel. Az Xcountry végs? összeszerelése, ahogy a G-szériás egyhengereseké mind, továbbra is a noalei Aprilia m?vekben történik, a Rotax pedig folytatja az F-sorozat motorjainak gyártását. A Loncin pedig mostantól a BMW motorok hivatalos import?re Kínában.

ugrás fel