EST. 2002

Kínai befektet? a Voxannál

Többször számoltunk már be a történelmi francia motorgyár, a Voxan agóniájáról, amely évek óta a túlélésért küzd. Az újraindulás kérdését egy nagy kínai befektet? megjelenése zárhatja rövidre. A forrásbevonással lehetne fejleszteni az értékesít?i hálózatot és kieépíthet? egy assistance szolgáltatás is. A Voxannal való együttm?ködést bejelent? cég neve Sidam, és f? profilja a kínai gyártmányú motorok kereskedelme.

A fejlesztés persze nem áll meg a marketing átszervezésénél. Új termékek, járm?vek és kiegészít?k jelennének meg a nagyremény? partnerkapcsolat égisze alatt. A Voxan egy kockázatos útra lép rá, hiszen modelljeinek (vagy egy részüknek) mérnöki fejlesztése Kínában történne. Ugyanakkor meg szükségük van a segítségre, hiszen nem sokon múlott, hogy a tradicionális márkanév végleg elt?njön: az issoire-i gyárüzemben jelenleg három munkás dolgozik, akik minimális számú Charade 1000 modellt szereltek össze idén. A Black Magic-koncepció (a fenti képen) vázszerkezetével, 21 literes alumínium tankkal, versenykipufogókkal, minden irányban állítható fordított villával, Beringer fékekkel és befecskendezéses blokkal szerelt café racer a vártnál halkabb fogadtatásra lelt Franciaországban, pedig a célja pont legalább a belpiaci állások meger?sítése lett volna.

Hogy milyen sors vár a Voxanra, 2007 els? harmadában kiderül: a Sidam akkor fedi föl fejlesztési és reorganizációs terveinek részleteit, illetve akkor számol be, hogyan mentek a tárgyalások más, ipari befektetésekben érdekelt kínai csoportokkal.

ugrás fel